יום רביעי, 2 ביולי 2008

פרסום באתרים ממוקדים

מה עושים כשיש לך ביד אתר שעונה על הפרמטרים הבאים:
1. ויזואלית - נראה מצויין.
2. מפוצץ בתכנים.
3. יש לך כ 25000 מיילים של חברי מועדון האתר.
4. האתר מקודם במנועי חיפוש בצורה בולטת ומקבל חשיפה יפה של טרפיק איכותי בתוצאות החיפוש.
5. יכולת לפלח את נתוני הגולשים בצורה די סבירה- והאתר שלך הוא של פלח שוק גבוה- ובמילים קצת פחות מכובסות- אלפיון עליון.
6. עוסק בלייף סטייל. ולא סתם לייף סטייל - אלא היי לייף סטייל.

התשובה?
מחפש מפרסמים.
אתרים אחרים שיכניסו פרסומות רלוונטיות לקהל היעד שלך - ובתמורה יכניסו לך קצת (הרבה) כסף לכיס.

הבעיה? איך עושים את זה? ופה באה קושיה גדולה:
להתחיל להתעסק עם כל מיני אתרים קטנטנים - זה כאב ראש.
ולכן כדאי לפנות לגורמי פרסום רציניים יותר וכבדים יותר.
בואו נניח שפונים לחברות כגון: מרצדס, יגואר, קרטייה, ברייטלינג, מון בלאן, הילטון או סתם מלון בוטיק וספא או צימרים יוקרתיים- חברות וגופים "כבדים"
שפונות לאותו פלח שוק ושרוצות להגיע ללקוחות שנמצאים בראש הפירמידה ונקראים גם "אוכלוסיה חזקה", להגיע לשם - זו בעיה קשה ולו רק בשל הסיבה שגורמים כאלה לא מתעסקים עם אתרים קטנים או בודדים אלא - כל תקציב הפרסום שלהם נמצא משרד פרסום כזה או אחר.
כיון שמדובר בדר"כ בתקציב גדול- הם לא מתעסקים ברמת האתרים הקטנים אלא פונים אך ורק למפרסמים הגדולים: ynet ודומיהם.

ולכן נוצר פה אבסורד- למרות שהאתר שלכם מתאים בדיוק לפרסום, ממוקד באוכלוסיתו ומפולח מבחינת השוק- אתם לא יכולים להגיע לגורם הרלוונטי וגם אם תגיעו לשם- וגם אם הוא ירגיש שיש לכם משהו ביד- לא בטוח שזה בכלל יעזור...

מה שנותר הוא לבצע פניות יזומות לאתרים של גורמים כאלה, ישירות וללא תיווך - בתקווה שהעניין ייפול על מישהו שמבין בתחום ויכול גם לקבל החלטות והכי הכי הכי חשוב- שיש לו יכולת לקבל תקציב לענין.

כמובן שאם אתם מעסיקים משרד יחסי ציבור - שמכיר את התעשייה ויכול להפנות אתכם לגורמים מסוימים ולקצר תהליכים בדרך-זה יכול מאוד לעזור.
אבל לא לכל אחד זה מתאים.

פתרון אפשרי
כפתרון לעניין כדאי לנסות לבנות "חבילת פרסום" שכוללת כמה אלמנטים פרסומיים לדוגמה:
אם האתר שלכם הוא רק חלון הראווה שלכם לאינטרנט- ויש לכם עסק שנמצא במקום מיוחד או במבנה יפה- תוכלו להציע כחלק מהעסקה גם לבצע אירועים אצלכם במבנה.
היתרונות:
1. ככה תקבלו חשיפה גדולה יותר- גם מבחינת האורחים - שהם בעצם בעצמם פלח שוק שנחשף אליכם, הן באיכורים שיהיו לכם בעקבות האירוע. כמובן שיש לברור את האירועים-עם דגש על השקות, תערוכות וכו' אירועים שמקבלים חשיפה תקשורתית מאוד גדולה
2. אירועים מהסוג הזה - בדרך כלל דורשים שרותים נוספים - ועל הדרך אתם יכולים "לגזור קופון" נוסף.


ועד לפעם הבאה....






אין תגובות: