יום שבת, 12 ביולי 2008

מה יותר חשוב? קידום פנימי? או קישורים איכותיים?

השבוע נשאלתי באחד הפורומים שאני מנהל מה יותר חשוב ובצורה פחות רשמית:
מה יקדם לי יותר מהר ביטוי? שינוי בתוך האתר? למשל הכנסת עמוד חדש שמתאים לביטוי המבוקש או קישורים מבחוץ?

ופה נזכרתי במאמר שקראתי לפני שנה שנתיים - אני כבר לא זוכר איפה.

התשובה כמובן מורכבת מכמה חלקים. (כמו בצבא- אבל ביותר חלקים)
בשורה התחתונה? צריך בצע שינויים בכמה רמות:
1. הכנסת הביטוי לעמוד השער בצורה בולטת.
2. הכנת עמוד הנחיתה על ידי וידוא שהביטוי מופיע ב
meta tag title.
בכותרות העמוד ובטקסט עצמו.
3. קישורים מתאימים.

הקידום המקצועי מקבל ביטוי משמעותי בשלב הזה.
הרי כל ילד בן 13 יכול לעקוב אחרי השלבים הללו - אבל מקצוען קידום אתרים או כל מי שמתיימר לקדם אתר באופן מקצועי יודע שלב העניין הוא הדיוק בעבודה.
הגישה שלי היא לתת לגוגל "לעכל" את הביטוי בצורה טבעית ולא לגרום לו להקיא את הביטוי מרוב שהוא מוצף בו.

ובמילים אחרות הקידום של הביטוי- תחרותי ככל שיהיה- חייב להיות בצורה טבעית- אני מעריך שגוגל כמנוע חיפוש כבר "יודע" שאין אתר שתוך שבוע מאז שהוא עלה- מקבל-מקושר ל 2000000 קישורים מכל מיני אתרים של "הסרת שיער בלייזר" או של "חוקר פרטי" (בלי להעליב אף אחד) - כשהאתר עצמו בכלל עוסק בצימרים יוקרתיים ברמת הגולן.

ולכן לב העניין הוא מינון.

החלק השני של המשוואה הוא הלחץ מצד הלקוח.
לעתים מקדם האתרים נתקל בלחץ (שרק לפעמים הוא מתון...) מצד הלקוח להוכיח את עצמו ולתת תוצאות מידיות בקידום האתר או הביטויים.
מקדמי אתרים מקצועיים אמורים לקחת את העניין בחשבון ולהציע ללקוחות ביטויים פחות תחרותיים בשלב ראשון- על מנת שהקידום התחרותי - מצד אחד יקבל את מסגרת הזמן והעבודה שהוא צריך- ומצד שני הלקוח לא ירגיש "זנוח" .

מכאן ניתן להבין שמקדם אתר מקצוען שהלקוח שוכר את שירותיו לקידום האתר- וזה לא משנה את סוג ומטרות הקידום צריך להבין בכל החומר התאורטי שנדרש ממנו ומצד שני צריך גם להיות משופשף מבחינת הבנת התהליך העסקי שהוא צריך לעבור עם הלקוח.

ועד לפעם הבאה


אין תגובות: