יום שלישי, 22 ביולי 2008

בניית קישורים לצורך קביעת אסטרטגיה שיווקית

נשאלתי בפורום מסויים לפני כמה שבועות האם כדאי להכניס קישורים פנימיים בין עמודי האתר או שכיון שהגולש נמצא כבר באתר- אז אולי ממילא אין בהם בכלל צורך.

התשובה שעניתי לנושא הזה התחלקה כמובן לכמה חלקים:
1. שימושיות לגולש עצמו
אם גולש נכנס כבר לאתר שלי ומתעניין לדוגמה באתרים שכבר קידמתי.
יתכן מאוד שהוא ירצה להיכנס ולראות מיהם הלקוחות שלי, מה המתודולוגיה שאני נוקט בה לצורך הקידום. ולכן ככלי שמסייע לגולש- קישוריות פנימית היא כלי חשוב.
2. אסטרטגיה שיווקית
אם אני מפרסם באתר שלי ונניח שהפרסום שלי הוא מודל התלוי בכמות חשיפות- ככל שאשאיר את הגולש באתר- ארוויח חשיפות לגיטימיות.
3. קידום במנועי חיפוש
אנו יודעים שמנועי חיפוש כבר מתייחסים לקישורים באופן שבודק אם הם משמשים גולשים למעבר לעמוד הנחיתה או שהם מיועדים לצורך החלפת קישורים ותו לא.
ולכן קישורים בתוך האתר שיגרמו לגולשים לעבור מעמוד אחד לאחר- יחזקו את הרלוונטיות של האתר ביחס לביטויים.

כשמייצרים קישוריות פנימית חשוב לבדוק כמה דברים:
1. רלוונטיות של העמוד המקשר לעמוד הנחיתה.
2. הביטוי-האם שם הקישור מתאים לעמוד הנחיתה.
3. אי חזרה על קישורים- לא להכניס יותר מקישור אחד לעמוד נחיתה אחד.

בקיצור- ולסיכום העניין (ועוד תובנה קטנה וחשובה)
הקישוריות בתוך האתר מאוד חשובה ל: גולשים, לבעל האתר וגם לצורך קידום האתר במנועי חיפוש.
אני יכול להוסיף נקודה חשובה למחשבה- מי שיש לו תוכנה סטטיסטית טובה באתר כגון גוגל אנליטיקס יכול לעקוב אחר כמות הגולשים שנכנסה לאתר ומצד שני לראות כמה ובאיזה עמודים צפו הגולשים , ומצד שלישי לראות מהם עמודי הכניסה המרכזיים- ולא לא תמיד זה עמוד הבית... ומצד רביעי- לראות מהם עמודי הנטישה- העמודים שהגולשים עזבו מהם את האתר.
ניתוח של כל הפרמטרים הללו בצורה מעמיקה יכול לתת ניתוח של תנועת גולשים ומכאן למסקנות לצרכי שיווק או פרסום- הדרך כבר הרבה יותר ברורה.
כמובן שאם הגורם הנחשף לניתוח הזה הוא גורם שיווקי- יהיה לו הרבה יותר קל לתכנן קמפיין ממוקד ומפולח הרבה יותר.

ועד לפעם הבאה.....



אין תגובות: