יום רביעי, 13 באוגוסט 2008

שאול מופז- הבלוג האתר ומה שבאמצע

חבר טוב הפנה אותי לתופעה שפורסמה בכלכליסט על קבוצה שהעלתה בלוג במקביל לאתר חדש שהעלה השר שאול מופז.
האתר של השר מופז עלה 30000 ש"ח שנלקחו הישר מתקציב "הקשר עם הציבור" שיש לכל חבר כנסת.
מצד שני הקבוצה שהעלתה את הבלוג השתמשה בדברים חינמיים כגון וורדפרס.
כדי להקים בלוג בוורדפרס לא צריך כמעט שום דבר:-
1. לקנות דומיין. ניתן לקנות דומיין .אינפו שעולה 1.99$.
2. אחסנה - יש הרבה אתרים שמציעים אחסון חינם.
3. כל השאר - וורדפרס וכל שאר התבניות הם כלים חינמיים.

למרות שהקבוצה שבנתה את הבלוג לא טרחה יותר מדי והוציאה 2000 ש"ח זה עדיין לא מתקרב לסכום שמופז שילם לאוליב אינטראקטיב עבור האתר שלו.

כשהסתכלתי על האתר של מופז - וקצת בדקתי אותו הסתבר שהאתר למרות ההשקעה בו לא בנוי כמתאים למנועי חיפוש:
עניין הקנוניזציה לא ממש מטופל שם.
גוגל אינדקס עד היום 4 עמודים בלבד מכל האתר....
האמת? לא כל כך בא לי לבדוק את האתר שלו - הוא נראה לי כל כך טרחני ולא מעניין ....

ובמילים פשוטות- אם האתר והבלוג הוקמו באותו יום- אז יש עוד הרבה עבודה על האתר ....
אבל בישראל אנחנו לא מופתעים מ"תופעות שכאלה"....
חוסר המחשבה עד הסוף של כל התהליך מתחילתו ועד סופו מאוד מאפיין את הלך המחשבה בארץ.
כשבונים אתר חושבים בדיוק עוד שתי דקות ותו לא- לא משקיעים עד הסוף וזו התוצאה.
זה גם מעלה עניין נוסף בהקשר הזה- מה יעשו אנשי מופז בעניין? האם ישדרגו את האתר? האם ישאירו אותו כך?
ואם יחליטו לשדרג ולשפר את עניין הקידום של האתר- מי ישלם את זה? הרי אוליב אינטראקטיב לא יעבדו חינם (ראינו את מה שהם קיבלו על העבודה שלהם עד עכשו- וזה ממש לא זול או חינם....)
ניחוש שלי? זה שוב יצא מכיסו של משלם המסים הישראלי....
אבל אי אפשר להגיד שזה ניחוש פרוע מדי - נכון?

מצד שני הבלוג העלה עניין מאוד מעניין:
למרות שאנחנו יודעים שמנועי חיפוש אוהבים "תוכן חדש מקורי ולא מועתק" - בבלוג הוכנסו רק ידיעות מתוך שירות הידיעות של גוגל.
כלומר לא יצרו חומר חדש ומקורי אלא השתמשו בתכנים שמגיעים מגוגל עצמו.

ערכתי בדיקה לגבי עמודים חדשים באתרי חדשות מובילים כגון
,ynet, nrg
ודומיהם וגיליתי שהעמודים לא מתאנדקסים באותו יום...- למרות ששירות החדשות של גוגל כן לוקח את החדשות משם באופן מיידי.
במילים אחרות- אתרים שמייצרים חדשות- יכולים לספק תוכן חדש ואיכותי לאתרים אחרים שמתאנדקסים על בסיס תכוף יותר.

מסקנה: יתכן שאתרים מסוימים "מתעלקים" על אתרים אחרים שמייצרים תכנים מקוריים אבל מאונדקסים בצורה תכופה יותר - התוכן החדש מקורי ולא מועתק- מחזק דווקא אותם.

אני לא מעריך שהאתרים של ידיעות או מעריב מפסידים מזה יותר מדי כיון שהם מייצרים כמויות ענקיות של תוכן ולכן זה לא כל כך מפריע להם.

מה הקשר בין כל העניין הזה לקידום אתרים?
ניתן להעריך כי מגמת ההתחזקות של הבלוגים באופן פרטי ובאופן כללי התכנים שמועלים על ידי הגולשים- מקבלים פה ביטוי משמעותי.
וניתן ללמוד פה שני מסקנות משמעותיות:
1. אתר שלא עובר תהליך של "קידום" על ידי גורם מקצועי - ישאר במיקומו אי שם במעמקי האינטרנט.
ראו לדוגמה את האתר של מופז....
2. אתר שלא מקבל תכנים חדשים על בסיס קבוע - לא יגיע רחוק...
ראו דוגמה הפוכה בבלוג של הקבוצה הזו...

ובמילים אחרות ולסיכום:
Content is the king
התוכן הוא המלך ולא משנה איך אתה משיג אותו.....

אין תגובות: