יום ראשון, 24 באוגוסט 2008

הקשר בין קידום אתרים ליחסי ציבור


לא אחת אני נתקל במצב בו אני שם לב שלקוח שלי המקבל
שירותי קידום אתרים - זקוק בצורה מקבילה ליחסי ציבור ברשת.
במאמר הבא נמנה את היתרונות של שיתוף פעולה בין שני השירותים הללו:

1. חשיפה הדדית לקהלים ברשת
קידום אתרים בתוצאותיו הטובות- בהנחה שהוא מבוצע על ידי מקצועני קידום - יכול לגרום לאתר להגיע למיקומים גבוהים בתוצאות החיפוש.
אולם גם מקצוען רציני - שמרחיב את ההקשר של האתר לגבולות רחבים ביותר של ביטויי החיפוש לא יכול לגרום לאנשים לשים לב ללקוח שלו כשמדובר בתחום נישתי.
ובמילים אחרות- אם לא מחפשים את אותו תחום - גם קידום אגרסיבי - לא יעזור להביא טרפיק איכותי לאתר הלקוח.

לכן בניית תדמית ללקוח בצורה שמרנית של הכנסת ידיעות לעיתונות ובתוספת של אירועים אחרים שאנשי יח"צ מתמחים בהם יגרמו לעליה במודעות הציבורית ויועילו לחשיפת האתר ויכולת לבניית קהל יעד - גם אם מצומצם.

מצד שני שימוש ביחסי ציבור שלא מלווים בקידום אתר עלולים לגרום ללקוחות פוטנציאליים ששמעו על הלקוח - לחפש אותו במנועי חיפוש אולם כיון שהאתר שלו (- במידה כמובן שנבנה אתר כזה במועד) לא מקודם- הסיכוי שלהם להגיע אליו קלוש.

מסקנה: שני השירותים הללו צריכים להיות מסונכרנים בצורה אופטימלית דהיינו לפני שמתחילים קמפיין יחסי ציבור בעיתונות ובטלוויזיה- יש לוודא שאתר הלקח כבר מקודם לפחות בביטויים הזכירים והעיקריים כגון: שם הארגון, הלוגו שלו, ססמאות המקושרות אליו ובעיקר ביטויים רלוונטיים.

2. הצד השני של המטבע
באתר המקודם בתוצאות חיפוש ומבוצע קמפיין פרסום על ידי גורם או מקצוען יחסי ציבור- היתרונות יכולים להיות גדולים בצורה משמעותית.
וההסבר לכך הוא שאם הקמפיין השיווקי יוצר את הבאאז התקשורתי וגורם לקהל היעד להיכנס לאתר - הכניסות על ידי החיפושים השונים של קהל היעד מחזקים את האתר בצורה משמעותית וגורמים לו להתחזק גם בביטויים תחרותיים במיוחד או באופן כללי בתוצאות מה שחושף אותו שוב לקהל יעד חדש או שאינו ממוקד.

היכולת להחשף לקהלים חדשים - יכולה להגביר את המכירות ללקוחות או לשווקים שהיו חסומים בפני הלקוח עד לשלב התחלת הקמפיין והקידום אם בשל תחרותיות גבוהה במיוחד או בשל אי חשיפה מתאימה.

לדוגמה:
חברה שעוסקת בשילוח בינלאומי - התחילה קמפיין משולב של קידום האתר ובזמן שהאתר היה מקודם ברובו- פתחה בקמפיין שיווקי בעזרת חברה ליחסי ציבור.
חלק גדול מהלקוחות שנכנסו לאתר והתענינו בנושא ההובלות לחו"ל ורילוקיישן חיפשו ביטויים שהיו קרובים יותר לנושא של אריזות וחומרי אריזה.
החברה הבינה את הפוטנציאל והקימה מחלקה העוסקת במכירת ארגזים וקרטונים לאריזה והיום מגלגלת בהקשר הזה של פניה לפלחי שוק שלא היו מכוונים לכתחילה מחזור יפה.

זו דוגמה מצויינת לחברה דינמית שפעלה עד הסוף:
1. ביצעה קידום לאתר ופעולות יחסי ציבור ממוקדות.
2. שהניבו לה עסק (משני אמנם, אבל )- שעומד בפני עצמו .
3. הערוץ החדש פתח בפניה קהל יעד חדש שדרכו היא מגיעה ללקוחות המעוניינים לעבור לחו"ל.

אין תגובות: