יום שבת, 30 באוגוסט 2008

Google Webmaster tools

מאוד מסקרן איך גוגל "מסתכל" על האתר שלך נכון? איך גוגל מחליט כל או קובע את הדירוג של האתר שלך?
התשובה הקרובה ביותר לאמת יכולה להיות
.Google Webmaster tools

הכלי הזה מאפשר לך לאבחן את האתר ולבדוק אם יש שגיאות בו ולתקן אותן, להגביר את ה"נראות" של האתר במונחים של דירוג, והוא גם מסייע לבעל האתר לבנות את האתר בצורה שמתאימה את ההעדפות שלו למנועי חיפוש.
בקיצור כלי איבחוני ממדרגה ראשונה לכל מי שמעוניין לשפר את האתר שלו לצורכי קידום אתרים במנועי חיפוש.

השלב הראשון בשימוש בכלי הוא כמובן ביצוע ווילידציה של האתר.
מרגע שזה בוצע - הכל כבר יותר פשוט.

גוגל מאפשר לבצע ולידציה של האתר (ובמילים אחרות- להוכיח שאתה אכן הבעלים של האתר) על ידי שתי אפשרויות:

1. הכנסת קוד לחלק העליון של עמוד השער
.Meta tag
בזה גוגל מבין שאתה הבעלים של האתר.

2. הכנסת קובץ
הכנסת קובץ קטנטן (ובעצם גם ריק) לספריה הראשית של האתר.


אמנם לגוגל לקוח כמה ימים להכין את הסטטיסטיקה והנתונים - אבל לאחר מכן הכל מוכן עבורך:
1. 404 - עמודי שגיאה - קישורים שבורים, בעיות בגישה לשרת וכדו'.
2. קישוריות -בדיקת קישורים לאתר שלך, הקישוריות בתוך האתר, וכד'.
3. דו"ח בדיקת הסטטיסטיקה של העכביש שסרק את האתר.
4. מפת האתר ב
.XML
אנו יודעים שהפורמט הזה מועדף על ידי גוגל למרות שיש עוד כמה פורמטים למפות אתר.
5. בדיקת קובץ
.obots.txt
זהו קובץ המגדיר תחומי סריקה לרובוטים- מנועי החיפוש.
6. כלים שונים כגון- "הסרת עמודים" וכדו'.

הכלים גם מאפשרים לך לדעת מה חשוב בעייני גוגל ומה לא לדוגמה:
לפני כשנה גוגל לא נתן סקירה של המטה טאג שיש באתר.
נכון להיום הוא בודק מי מהם קצר מדי, מי כפול, למי בכלל אין וכד'. ומייצר דוח ברמת העמוד לצורך זה.

לסיכום:
שימוש קבוע בכלי המיוחד הזה של גוגל יכול לתת לך גם הבנה לגבי איך גוגל "רואה" את האתר שלך ואת מה הוא מאנדקס בו וכן מאפשר לך לבצע כל מיני פעולות כגון- הסרת כתובות לא רצויות מגוגל.
מה שבמצבים מיוחדים לא מתאפשר כלל.
וזהו כלי מעניין במיוחד לכל מי שרוצה לבצע קידום אתרים.

בהצלחה

אין תגובות: