יום שבת, 6 בספטמבר 2008

גוגל וקריאת ההנחיות שלו לגבי קישורים

בשנים שעברו, בניית מערכת להחלפת קישורים הייתה חלק בלתי נפרד מטכניקות של מקדמי האתרים השונים.
בדיוק כמו שהמליצו להכניס "מפת אתר" בכל אתר- ההמלצה הייתה להכניס גם עמוד להחלפת קישורים.

ומכאן הדרך להחלפת קישורים עם אתרים אחרים סלולה בשושנים.

אלא מה?
נכון להיום זה כבר לא שווה כמעט כלום.
נכון, הרבה חברות לקידום אתרים עדיין נוקטות בגישה של:
מי זו הלקוחה החדשה?
אההם- זו מטפלת פסיכו-רוחנית ?? בוא נכניס לה 25 קישורים מהאתרים שיש לנו למסגרות, לעורכי דין, ובלשים פרטיים. כי אלו האתרים שיש לנו, והיא תחזיר להם.... ועל הדרך נבקש ממנה לקשר אלינו לאתר הבית שלנו...

ככה הלקוחה מקבלת קישורים (מחורבנים) מאתרים שלעולם לא הביאו או יביאו לה תנועת גולשים איכותית, ומצד שני היא עדיין תקשר אלינו מתחתית כל העמודים של האתר שלה...

ואיך נראית שיחה עם לקוחה כזו? (שהתאכזבה מחברות אחרות לפני שהגיעה אליך)?
לקוחה א': למה אתם לא עושים לי החלפת לינקים?
תשובה: כי אנחנו לא עושים
לקוחה א': אבל בחברות אחרות עושים.
תשובה: נכון אבל זה בגלל שהם טועים.
לקוחה א': מזתומרת?
תשובה: זתומרת שהם עובדים לחינם.
לקוח א': למה אתם חושבים שאתם יותר טובים?
תשובה: כי אנחנו יודעים לקרוא.
לקוחה א': מה? מזתומרת?
תשובה: בבקשה. כנסי לגוגל וחפש את הביטוי הבא:
Google Webmaster Guidelines
שם יש מדור:
links schemes
גוגל כותבים בצורה מפורשת שאסור או יותר נכון צריך להמנע מהחלפת קישורים באופן יזום או מאסיבי...
לקוחה א': מה? אתה רוצה לומר לי שכל ההחלפות שעשו לי עד היום חסרות ערך? וכל השעות שהשקעתי עד עכשיו ירדו לטמיון?
תשובה: כן. החיים קשים....

המשמעות?
למרות שגוגל כותבים את זה בצורה בולטת והכי ברורה שיכולה להיות - החלפת קישורים היא חסרת ערך.
אההם...

ומה בדבר החלפת קישורים משולשת?
או... זה נושא אפילו יותר מעניין...
למה? כי נסו לבקש ממי שמציע לכם החלפת קישורים משולשת - להפוך את הכיון של המשולש.
כלומר שאתם תקבלו את הקישור מהאתר שאותו הם רוצים לקדם, ובתמורה תכניסו קישור לאתר שממנו הייתם אמורים לקבל קישור....
(ובמילים אחרות: אתם תקבלו קישור מאתר מצויין ותחזירו לאתר המעאפן שלהם....)

סמכו עלי- זה לא יקרה...

ועכשו תעשו לבד את החשבון.

בקיצור-עד עכשו זה היה מה לא. אז מה כן?
1. העלו תכנים טובים לאתר שלכם. כתיבת וניהול תוכן מקצועי - זה לא עניין פשוט וסתמי.
2. הכניסו קישורים מבלוגים מקצועיים חיצוניים.
3. קבלו קישורים חד כיווניים.
4. קבלוו יעוץ מקצועי לגבי יחסי ציבור ברשת - זה תמיד טוב.
4. ולא פחות חשוב- קיראו את ההנחיות של גוגל.

ועוד משהו- השיחה הנ"ל לא באמת התקיימה.
אבל אם היא הייתה מתקיימת - ככה היא הייתה נשמעת....

תגובה 1:

SharePoint Reporting, SharePoint Usage Reports אמר/ה...

יפה מאוד!
הפיל לי כמה אסימונים
תודה
אורי