יום שישי, 7 בנובמבר 2008

כובע לבן, כובע שחור, וקידום אתרים - חלק א


כובע שחור, כובע לבן- מה הם בכלל ועל מה בעצם הם מדברים????

כובע לבן ושחור הם שתי גישות של מקדמי אתרים.

כובע שחור
אלו מקדמי אתרים- בדרך כלל צעירים מאוד- שמשתמשים בטכניקות האסורות על ידי מנועי החיפוש
הטכניקות שלהם הן של הסוואה והטעייה
הם מטעים את הגולשים ומנועי החיפוש בכל מיני טקטיקות שמטרתן להביא את האתרים שהם מקדמים למקומות גבוהים תוך תקופה קצרה יחסית.

להלן "מבחר" ומגוון של טקטיקות מקדמי אתרים כובעים שחורים לדוגמה:

1. טקסטים חבויים
הכנסת טקסטים לתוך העמוד כשצבע הגופן זהה לצבע הרקע של העמוד.
האתרים הללו נתפסים יחסית די בקלות ונכנסים לרשימה השחורה של מנועי החיפוש ולרשימות השחורות שלהם.
זה גם נקרא
hidden text
יש לזה עוד שמות אבל לא נרחיב על זה עוד.

2. דחיסת מילים
זו כנראה גם השיטה הנפוצה ביותר של קידום אתרים על ידי כובעים שחורים.
בטכניקה הזו מכניסים, או יותר נכון, דוחסים ביטויים ללא קשר לצורת הכתיבה הטבעית הרגילה - בדרך כלל לתחתית העמוד.

לפני מספר שנים שכללה וביצעה את הטכניקה הזו חברה בשם
nearme
הם נהגו להכניס לעמוד אינטרנט כלשהוא רשימת ביטויים של תחום מסחרי מבוקש בצורה מאסיבית.
לדוגמה:
קידום אתרים, מקדמי אתרים, קידום אתר, מקצועני קידום אתרים , מומחה קידום אתרים, איש קידום אתרים חברה לקידום אתרים,חברות לקידום אתרים,פרסום באינטרנט, שיווק במנועי חיפוש, קידום בגוגל... ועוד ועוד.......
ועוד חזרו על זה כמה פעמים.

(אני מאוד מקווה שגוגל לא יחשדו בי בעניין הזה...)

בתחתית העמוד הם הציעו את העמוד למכירה לכל המרבה במחיר.
מי שלא הבין בזמנו את העניין - ראה שהם יחסית די מהר הגיעו לתוצאות יפות מאוד במנועי החיפוש האורגניים
כיון שריכוז כזה של ביטויים- באמת עשה את העבודה.
אלא מה?
מי שקנה את העמוד וניסה להעלות בו את האתר שלו- ישר צנח מהמיקום המצויין שהיה לעמוד לפני השינוי...

לאחר זמן מה אני חושב (אם אני לא טועה- זה באמת היה ממזמן) גוגל הבחינו בזה והעיפו את כל העמודים הללו....

בשורה התחתונה- הם הפסיקו עם זה ואם אני לא טועה- ניר שי- מי שהיה בין היזמים של ההרפתקה הזו חבר לאורן שץ והיום הוא מקדם אתרים לגיטימי.
באנגלית השיטה הזו נקראית
Stuffing of keywords
.כאמור -דחיסת מילים

3. שיכפול אתרים
בעלי אתרים מסויימים חושבים שאם הם יכפילו את האתר שלהם- זה יגביר את התנועה ואת המיקומים שלהם בתוצאות החיפוש.
בפועל זה גורם להחרמת האתרים - כולם.
כעקרון גוגל ומנועי החיפוש האלגוריתמיים מעדיפים תוכן וטקסטים מקוריים, חדשים, ולא מועתקים ממקורות אחרים.

הטכניקה הזו נקראת גם
Duplicate sites
או אתרי מראה - שזה ביטוי שמקובל יותר בעברית.

Cloaking .4
הטכניקה הזו היא בעצם שימוש בכמה טקטיקות שונות של מקדמי אתרים כובעים שחורים בו זמנית.
הטכניקה הזו היא בעצם מתן למנועי חיפוש תוכן שהוא שונה מהתוכן שמוגש לגולשים.
כלומר יש הפניה של הגולש - לפי סוגו- לתכנים שונים- מנועי חיפוש יקבלו תכנים שמיועדים לקידום האתר, והגולש התמים יראה חומרים אחרים.

לפני מספר שנים הענישו גוגל את ב.מ.וו. וחברת צילום ענקית בכך שהשתמשו בטכניקה הזו.
כמובן שמיד לאחר שהתברר גודל הסקנדל- העניין נפתר מידית אבל אי אפשר להגיד שהיחס של אנשי גוגל יהיה זהה לכל בעל אתר אחר- ולנו הרי יש כבר איזה מוניטין....ברחבי העולם......

בקיצור - נכון שאומנם די קשה לגלות את הטכניקה הזו אבל מצד שני אם היא מתגלה- היא עלולה לגרום להעלמת האתר מהאינדקסים של מנועי החיפוש....

5. קישורים חוזרים
בטכניקה הזו - מבצעים קבוצה של אתרים קישורים הדדיים בינם לבין עצמם לצורך הגדלת ה
PR
של האתרים.
האמת היא שדי קשה לגלות את העניין הזה ולראיה ההצפה של הצעות להחלפת קישורים משולשות ומרובעות שאנו חווים במיילים בצורה יומיומית....

Doorway pages .6
השיטה המסוכנת מכולן.
בשיטה הזו מכניסים עמודים עם מעט מאוד תוכן אבל עם ביטויי מפתח לעמודים ספציפיים.
התוכן של העמודים הללו הוא מועט או ללא שום ערך לגולשים.


השיטות של המקדמים- כובע לבן- בפוסט הבא









אין תגובות: