יום רביעי, 19 בנובמבר 2008

בניית עמוד נכון לצורך קידום האתר


המונח
SEO dreaming"
הועלה בכנס קידום אתרים שנערך לאחרונה, שעסק באיך אתרים אמורים להיות בנויים ואיך עמודים צריכים להראות.
לפי כמות האנשים שבהו בביטוי אני חושב שכדאי לחזור לדברים בסיסיים אחרת הרבה מאוד אתרים ימשיכו לעשות שטויות וטעויות באתרים שלהם.

הגורם המשמעותי והחשוב ביותר שלמשפיע על דירוג אתר הוא - מיקוד.
והכוונה היא לא למטא טאג כזה או אחר אלא למספר ענינים שחייבים להיות ממוקדים.

לדוגמה נניח שאנו מדברים על מוצר מסויים כגון עיצוב כרטיסי ביקור.
בדרך כלל, אתר שמאורגן בצורה נכונה לפי קטגוריות, היה מכניס את התחום הזה תחת עיצוב גרפי או גרפיקה.
וזו בעצם הבעיה.
הרבה מאוד מאנשי התוכן חושבים שאם מדובר בעיצוב גרפי ניתן להכניס לפה גם מוצרים אחרים כגון- עיצוב אלבומים דיגיטליים או עיצוב באנרים.
אבל זו טעות גדולה מאוד כיון שהעמוד מתייחס אך ורק לעיצוב כרטיסי הביקור...
נכון, הקטגוריה מכילה הרבה מאוד מוצרים דומים מכל מיני סוגים וכיוונים אולם מנועי חיפוש מזהים תבנית של גורם אחד - על פי מה שמופיע בעמוד.

פה בדיוק נעוצה הטעות והבעיה.
אם העמוד מכיל כותרת ראשית כגון:
" עיצוב גרפי - עיצוב כרטיסי ביקור - עיצוב אלבומים דיגיטליים"
הכותרת הזו מספקת למנועי החיפוש יותר מדי אינפורמציה, ומפזרת את הכוח של העמוד על גבי כמה וכמה תוצאות. (ובדרך כלל זה כולל גם את שם החנות....)

אם העמוד הוא על עיצוב כרטיסי ביקור ולא מדובר במבנה אתר שדורש יותר מ 4 קליקים להכנס למוצר עצמו מעמוד השער, עמוד המוצר חייב להיות מאוד ממוקד בביטויים הרלוונטיים לו.
אם נזכור שמנועי חיפוש קוראים את העמוד מלמעלה בצד שמאל ועד למטה במצד ימין, (ואני לא מתייחס כרגע לתגי המטא) צריך לפזר את הביטויים הרלוונטיים לאותו מוצר בצורה סבירה ולא לפזר ביטויים שהם "על יד", או "קרובים" למה שאנו רוצים לפרסם באותו עמוד.

ולכן אם בונים עמוד שמיועד ל"עיצוב כרטיסי ביקור" - אסור להוסיף עוד ביטויים לא רלוונטיים כי אחרת העמוד מתפזר - וכך הכוח שלו בתוצאות החיפוש.

יתכן שהשיטה שלך עבדה עד היום אולים יש עוד פרמטרים שמשפיעים על העמוד כגון- המרחק ממנו לעמוד השער, והקישורים החיצוניים שנכנסים אליו ישירות.
ניתן לבדוק ולהשוות זאת באמצעות כלים של גוגל.

לאחרונה גם שמנו לב לכך שגוגל בודק
CTR ו bounce rate
של עמודים.

ולכן מכל הסיבות האלה יש חשיבות גדולה מאוד לבדיקה מדוקדקת של עמודים - מה הגולשים חיפשו? מהיכן הם נכנסו? מהיכן יצאו? למה יצאו?
כמה זמן היו באתר??
יש עוד הרבה שאלות שניתן לקבל עליהן תשובות באנליטיקס אבל על זה בפעם אחרת.



אין תגובות: