יום שישי, 28 בנובמבר 2008

מחקר מילים- ביטויים של מתחרים

לפני כמה ימים הייתי אצל לקוח ועסקנו בשאלה של מה להכניס למחקר מילים.

תוך כדי שיחה עלתה שאלה של מה עושים עם שמות של מתחרים.
שמות ומילות חיפוש המזוהות עם ארגונים המתחרים בצורה ישירה בארגון של הלקוח.

מבחינה טכנית אין בעיה לנסות להגיע (ולהצליח בזה) למקומות גבוהים בתוצאות החיפוש על מילות החיפוש הללו.

העניין הוא אתי נטו.
(למי שבכל זאת רוצה לדעת איך לעשות את זה אני רק ארמוז שיש אפשרות לבצע את זה מבלי לכתוב את שם המתחרה אפילו פעם אחת באתר.... ).

בכל מקרה, מה השיקולים?
בעד: מי שיחפש אותו ייחשף לתוצאות החיפוש שלך- שאם יהיו אופטימליות או יעברו אופטימיזציה נכונה- אין שום סיבה שלא תקבל נתח מתנועת הגולשים הישירה שלו (אלו שמכירים אותו ומחפשים דווקא אותו) - בעזרת הקידום הם יחשפו גם למוצרים שלך ואם אתה יותר טוב- יש פה עניין של לתת ללקוחות שירות טוב יותר.
מה גם שאם אנחנו עדיין מדברים על כך שמדובר בתחרות - היא אמורה לפחות בתיאוריה להועיל לכולם.

נגד: העניין הזה הוא די הפכפך. מחר יכולים מתחרים שלך לעשות את זה לך...
ועוד עניין האתיקה- האם הרעיון של בתי מרקחת שלא פותחים אחד במרחק מסוים מבית מרקחת נכון גם לגבי - נניח- אחסנה?

כעקרון אני חושב שכל מקרה צריך לבדוק לגופו של עניין.
והכי חשוב לראות מה קורה בתחום באותה נקודת זמן.
כי אם מתייחסים לתחום הרילוקיישן ואחסנה- יש חברה שהקימה כמה וכמה חברות וירטואליות ומנסה להשתלט על כל התחום- נדמה לי ש"כלבוטק" (רפי גינת) העלו את העניין לפני כמה חודשים....

אין תגובות: