יום רביעי, 11 במרץ 2009

בהמשך למייל הקודם שמדבר על ההבדלים בין קידום של מקדם אתרים מקצועי מול קידום אתרים
in house.
כדאי וצריך להזכיר את 4 היסודות של קידום האתרים.

אני לא נכנס למי יותר חשוב ומי פחות חשוב כיון שבעיני כולם צריכים להיות באותה רמת חשיבות.
גם בתוך החשיבות הפנימית- יש הרבה מה להגיד אבל אלו העיקרים:

1. ביטויי חיפוש
שים את עצמך בנעלי הלקוחות שאליהם אתה רוצה להגיע.
אילו מילות מפתח אתה חושב שהם היו מחפשים על מנת למצוא את החברה שלך? אילו מונחים אתה חושב הם היו מחפשים כדי לראות את השירות שלך.
כמו כן צריך להיות מודע לעובדה שהדרך בה אתה והעובדים שלך מתייחסים למוצר או לשירות היא הדרך שבה הלקוח בממוצע מתייחס למוצר או לשירות שלך, לא יכול להיות איך את הלקוח הממוצע מתייחס אליו (או מחפש את זה).
ולכן כדאי שתערב את העובדים שלך בקביעת מי מהביטויים שאתה רוצה לתפוס.
כדאי מאוד להתמקד במספר קטן של ביטויים ולא להתפרס על כמות גדולה מדי - שבדרך כלל לגורם לא מקצועי עלולה לגרום לבלבול במקרה הטוב ולנזקים של ממש במקרים חמורים
הביטויים חייבים להיות רלוונטיים לעסק שלך. כדאי גם לבדוק כמה פעמים מבוצעים חיפושים על הביטויים שבחרת. ואם כבר עשית בדיקה שכזו- גם מומלץ לברר כמה מקדמי אתרים אחרים מעורבים בתחום.
לדוגמה: "הסרת שיער בלייזר" היא אחד הביטויים המקודמים ביותר בישראל, כמו גם "קידום אתרים" וכדו'....


2. תוכן
כאשר מומחי קידום אתרים אומרים ש: "התוכן הוא המלך", הם אומרים בעצם ש: תוכן אמיתי, מקורי, שימושי ורלוונטי לאתר שלך, הם המרכיב המרכזי ביותר לקידום האתר שלך.
יש מספר דברים מיוחדים שהימצאותם בעמודי האתר שלך יגרמו לגוגל להעלות אותו גבוה בתוצאות החיפוש.
ראשית, התוכן צריך להיות ידידותי למשתמש, כלומר הוא אמור להיות כתוב היטב לשימושם של בני אדם (ולא למנועי חיפוש).
שנית, התוכן צריך לכלול את מילות המפתח שאתה מכוון.
לבסוף, התוכן צריך להתעדכן על בסיס קבוע.
אם תוכן האתר אינו משתנה בתדירות גבוהה מאוד, ניתן לבצע את זה על ידי אירוח בלוג באתר שלך.

אסור לשכוח שגוגל גם מאנדקס וידאו ותמונות.
ולמי שזה מתאים - מבחינת התכנים שלהם- כאלה שמכילים הרבה סרטונים ותמונות זה יכול להתאים.
מצד שני חייבים לוודא שתגיות וכותרות ומילים רלוונטיות חשובים ביותר כאשר מדובר וידאו ותמונות.

3. מבנה
כל אתרי האינטרנט חולקים מבנה זהה- פחות או יותר.
כדי להיות קצת שונים ניתן להשתמש בשינוי דף כותרות, תגי
h1, meta tags
כדי להדגיש את השוני של האתר שלכם ביחס לאתרים אחרים.

4. קישורים
הקישורים הם סוג של תחרות פופולריות בפני עצמה...
גוגל מבין שככל שאנשים ואתרים אוהבים את האתר שלך הם מקשרים אליו. וכתוצאה מכך- האתר יהיה בעל ערך רב יותר. גם חשיבות האתר והאיכות שלו מאוד משפיעים.
חשוב שהקישורים יכילו את המילים החשובות לך.
לדוגמה:
אם אתה מקדם אתרים - חשוב שהקישור יהיה על המילים "קידום אתרים" ולא על הביטוי "לחץ כאן לפרטים".

אלה אמנם היסודות של קידום האתרים.
חשוב לציין שיש טכניקות ואסטרטגיות לקידום האתר כגון שימוש במפת אתר או קנוניזציה.
יש הרבה מאוד מקורות רשמיים של גוגל וכאלה שהם חצי רשמיים וגם כמה מחתרתיים או לחלופין לקרוא כמה ספרים מלאים ומפורטים בנושא, אולם אם אין לך זמן להשקיע בקידום כמו שצריך - עדיף לקחת מקצוען לקידום אתרים.

אין תגובות: