יום ראשון, 5 ביולי 2009

מודעות ממוקדות? מצויין- אבל בלי להעליב


הרבה מאוד מודעות מנסות להשיג קהל מטרה או קהל יעד בצורה פרובוקטיבית.
אתרים מסוימים כגון רשתות חברתיות שהמשתמשים שלהם מכניסים להם נתונים שונים ומשונים על עצמם עלולים כתוצאה מכך להיחשף למודעות מעליבות או משפילות.
לדוגמה- אתר כמו פייסבוק שאחד הפרמטרים שלו הוא מבנה גוף- עלול לתת את הפרמטרים שלו לחברה שמפרסמת מוצר הרזיה ואלו בתורם יכולים להכניס תמונות או מודעות טקסט מעליבות כגון:

"נמאס לך שקוראים לך שמן? נמאס לך להגדיר את עצמך ככבד עצמות? מאותגר מבחינת המשקל???
קנה את המוצר שלנו ותהיה חתיך...."

או

למה לך להיות שמנה ביום כלולותייך?
צאי מהדיכאון והתקשרי אלינו....

לאחרונה פרסמה עיתונאית וושינגטון פוסט שכתבה מאמר מעניין ומבדר מאוד על הפרסומות שכוונו אליה בפייסבוק....
היא גם התלוננה שקיבלה פרסומות שמציעות לה "לא להיות כל כך שמנה"....

בקיצור... סיפור אמיתי...

אבל לעניין.

כל מי שמפרסם מודעות לפלח שוק מסויים צריך לזכור שהמטרה שלו היא למכור את המוצר - שירות שלו ובפרסום מודעות מהסוג הנזכר לעיל- המטרה המושגת הפוכה לחלוטין.
אני משוכנע לחלוטין שלא רק שאותה כתבת לא ענתה למודעה ההיא אלא שאם מישהו ישאל אותה על המוצרים של אותה חברה היא תגיב - איך לקרוא לזה? בצורה לא עדינה...

ולכן כשרוצים לבצע קמפיין בגוגל - יש משמעות גדולה מאוד לכמה וכמה פרמטרים:
תקציב בפרסום
מילות החיפוש
המודעות
עמודי הנחיתה
פרמטרים אחרים (זמני ומועדי הפרסום).

אנו נתרכז במודעות.

הדבר החשוב בניסוח מודעות הוא שתמיד צריך לזכור שהלקוח הוא גם בן אדם.
האם אתה רוצה להעליב את הלקוח? (אלא אם מדובר בקמפיין אגרסיבי שכל תכליתו לעורר באזז תקשורתי- וגם זה לא בטוח) התשובה היא כנראה לא.
האם אתה רוצה להגביר את הקורולציה בין המוצר/שירות שלך לערכים הומניים? כנראה שכן.

צריך לזכור שכשרוצים להציג צורך מסויים אצל לקוח - זה לא חייב להיות בצורה שתפגע בו - ולצורך העניין - בדרך כלל השמנה גם מקושרת עם דיכאון ושאר תכונות שלא הייתם רוצים שיהיו לכם.

אני חושב שרוב המודעות הפוגעות והמעליבות - לא יוצרו כך בכוונה אלא בשל חוסר תשומת לב לתוצאה הסופית שלהם.
צריך גם להכניס לכאן את האלמנט של החברה שמוסרת את נתוני הצרכנים והפילוח שלהם. - חברות שנוהגות לתת מדדים כאלה- צריכות להיות מוזהרות בצורה חריפה.
גם ענקיות כמו פייסבוק לא חפות מאחריות לכך.
אני משוכנע שאחרי התביעה הראשונה שתוגש נגד חברה שהעלתה קמפיין מעליב וכנגד החברה שנתנה לה את פרטי הגולשים- המצב ישתנה מקצה לקצה.

ועד אז- תקפידו על רגישות

אין תגובות: