יום שלישי, 6 באוקטובר 2009

האם קידום אתרים מתאים לעסק שלך?


קידום אתרים הידוע בשמו הנפוץ SEO  לא תמיד מתאים לכל לקוח.
למעשה - יתכן שהוא אפילו ממש לא מתאים ללקוחות מסויימים.

כשארגון כלשהוא\חברה מתחיל להטמיע קמפיין קידום אתרים במנוע חיפוש אורגני - צריך לזכור שמדובר בתהליך שמורכב ממספר חלקים:
  • שינויים טכנולוגיים באתר
  • התאמת טקסטים לנושאים הנדרשים לקידום
  • ניהול קמפיין קישורים

תוצאות ראשונות של ניהול הקמפיין ניתן לראות רק אחרי כ 4-8 חודשים- ובמקרים רבים כשמדובר בביטויים תחרותיים- אפילו אחרי זמן רב יותר.
ולכן חברות שבונות על קמפיין שיכיניס להם עבודה דרך תנועת גולשים תוך כחודש- שוגות בהערכת הביצועים של הקמפיין.
דוגמה נוספת למצב בו SEO אינו מתאים ללקוח הוא חברה שמחליפה את מנעד המוצרים שלהם כל 2-3 חודשים.
עד שהמוצרים מגיעים לראש תוצאות החיפוש- הם מוחלפים ואינם רלוונטיים מבחינת צוות המכירות של הארגון.
(בדרך כלל מדובר בחברות שמציגות מוצרים טכנולוגיים שקצב התחלופה שלהם גבוה מאוד כגון- חלקי מחשבים, טלפונים סלולריים וכדו'. דוגמה נוספת לחברות מהסוג הזה הן חברות ש"מעיפות במהירות" את מלאי המוצרים שלהם).

אז מה כן לעשות?
במקרים מהסוג הזה - אסטרטגיית השיווק הנכונה יותר היא קמפיין ממומן - מודעות ממומנות במנועי החיפוש- אם הקמפיין מופעל ומנוהל בצורה טובה- התוצאות הן מיידיות.

נכון שלקמפיין מהסוג הזה יש את החסרונות שלו אבל יחסית הוא מיידי, זמין, ומאפשר בקרה מצויינת בעזרת הכלים שמנועי החיפוש נותנים - על התקציב והתאמה טובה יותר ושליטה יותר טובה על הופעת התוצאות.

אין תגובות: