יום שלישי, 26 בינואר 2010

זמן מול כסף - קידום אורגני מול קמפיין ממומן


שמדברים על הקשר בין PPC לבין SEO העניין מתרכז בעצם בשני פרמטרים:
זמן וכסף.
למה הכוונה?
שתי הטכניקות הללו מנוגדות מבחינת הפרמטרים הללו.
אם ניקח את הPPC- הרי שמבחינת הזמן אין לו פה משמעות.
אם מתחילים בקמפיין PPC - הקמפיין עולה באותו רגע.
מצד שני העלות שלו - לא מבוטלת.

קמפיין שמבוסס על SEO הוא בדיוק ההפך- מבחינת העלות - הוא זניח.
(טוב, יחסית לקמפיין PPC שנעלם באותו רגע שהוא הופסק.)
אבל עניין הזמן - הוא בר טווח ארוך.

ולכן צריך להתייחס לעניין בצורה אחרת:
אם נניח שקמפיין מבוסס SEO עולה - לצורך השיחה - 1000$  לחודש - כיון שלאחר שהקמפיין מופסק- התוצאות נשארות במקרה הקל- שנה לפחות.
ובמילים אחרות שילמת שנה- קיבלת שנתיים.

בהשוואה לקמפיין שמבוסס על PPC- שברגע שהקמפיין הופסק- גם התוצאות מופסקות.

ולכן אפשר להגיד שצריך להתאים את הקמפיין ללקוח:
1. לקוח שמנסה להגיע לגולשים לפרק זמן מוגבל- כגון: מבצע מוגבל בזמן או חשיפה של עניין חדש- לדוגמה: תצוגת מטבחים חדשה שלעלתה ללקוח שלך - קמפיין בPPC מאוד יתאים לו.
2. לקוח שרוצה לקדם את האתר שלו - ולמתג אותו על בסיס קבוע- מתאים יותר לקמפיין SEO - ולטווח ארוך.
בשורה התחתונה- הקמפיין הזה יהיה לו גם יותר זול.

אין תגובות: