יום שלישי, 9 בנובמבר 2010

חשיבות כותרת/שם הקישור



אדם לסניק מגוגל הסביר את זה בראיון שנתן לאחרונה:

Useful descriptive Anchor text can be great, not only for the user who gets a better idea what he or she is going to be clicking through to, but helpful for Google to better understand what that page is likely about.

מכאן אפשר להסיק מיידית מה חשוב לגוגל:
כותרת הקישור צריכה להבהיר לגולש לאן הוא מגיע, ולעזור לגוגל להבין על מה עמוד הנחיתה מדבר.
המשמעות המיידית היא שכותרת עמוד הנחיתה יכולה להיות כותרת מצויינת. או לפחות כותרת עם עדיפות עליונה.

מצד שני תמיד צריך לזכור שלא תמיד יש לנו שליטה על כותרת הקישור. ולכן במקומות שיש לנו אפשרות להשפיע - חשוב להשקיע זמן ומחשבה ביצירת קישורים שיתנו לאתר את מירב הכוח.
העניין הזה מסביר גם למה קישורים שמגיעים מאתרים לא רלוונטיים כבר לא שווים יותר מדי.
קישור לאתר של רשלנות רפואית המגיע מאתר של הסרת שיער בלייזר- לא ייתן כלום.
הגולשים באתר השני - לא ממש/באמת מתעניינים ברשלנות רפואית (אלא אם האתר המארח גרם להם לנזק כתוצאה מהפעולה הקוסמטית...)

ולכן חשוב לשים לב גם לאתר המקשר, לכותרת הקישור וגם לעמוד הנחיתה.
מקדמי אתרים מנוסים כבר יודעים את זה.

אין תגובות: