יום שני, 13 בדצמבר 2010

גוגל פייסבוק והרגלי החיפוש

כמעט כל הלקוחות שלי רוצים פייסבוק.
 "לכולם יש פייסבוק..."
השאלה היא מה עושים עם זה.
התשובה לעניין הזה די מסובכת.

מבחינת קידום אתרים יש לקישורים מפייסבוק - חשיבות גדולה מאוד.
הרעיון שעומד מאחורי הסיבה הזו היא בעצם השיקול שמפעיל את האלגוריתם של גוגל יותר ויותר:

ברשתות החברתיות נמצאים באופן עקרוני אנשים שמאוד מתאימים לנטיות האישיות שלנו.
מדובר בעיקר באנשים שהעניין שלנו ושלהם מאוד קרובים:
בני משפחות, חברים, קולגות לעבודה, ובאופן עקרוני- אנשים שהעניין שלהם דומה לשלנו.
ולכן קישור שלהם על משהו- מאוד יתאים לנו.
לדוגמה- אם מישהו מהחברים הללו ימליץ על משרד עורכי דין, או  ויכניס קישור לאותו משרד או חברה לשילוח בינלאומי - אנחנו נייחס להמלצה הזו חשיבות גדולה.
החשיבות הזו תהיה גדולה לאין שיעור מכל אתר עורכי דין שנראה ראשון בתוצאות החיפוש של מנועי החיפוש, ויותר מכל חברה לשילוח בינלאומי שנמצא בתוצאות החיפוש על פי ביטוי כזה או אחר.

במילים פשוטות: המלצה מרשת חברתית שווה להמלצה מפה לאוזן.

הבעייה: מעגל החברים די מצומצם.
אנחנו מייחסים חשיבות אמיתית רק למעגל מצומצם מאוד מתוך החברים שלנו ברשת (זו או אחרת).

מצד שני בעיה אחרת לגמרי היא העובדה שכשאנחנו מחפשים שירות מסויים- לדוגמה שילוח בינלאומי, לא בטוח שיש מי מהחברים שלנו ברשת שיכול להמליץ לנו על השירות הטוב ביותר עבורנו.
גם לא בטוח שאותו חבר מכיר את כל החברות ויכול להמליץ לשירות הספתיפי שאנו צריכים...

ולכן כנראה שלמרות שאנחנו מבלים יותר ויותר ברשתות החברתיות - עדיין נבצע חיפושים לדברים שמעניינים אותנו במנועי חיפוש.

הבעיה היותר גדולה בהקשר של קידום אתרים ופייסבוק נובעת מהעובדה הבסיסית שפעילות ברשתות חברתיות היא פעילות מתמשכת ולמען האמת גם די סיזיפית...
אי אפשר להשאיר את הקבוצה, עמוד ללא פעילות ליותר מדי זמן.
החברים פשוט יפנו למקורות אחרים.
והכל יהיה סוג של ברכה לבטלה...

ולכן חשוב להבין כמה דברים בהקשר הזה:
1. לא לכל גורם עסקי- נוכחות ברשתות חברתיות תגביר את המכירות בצורה ישירה.
2. לנוכחות ברשתות חברתיות יש כל מיני השפעות (מכירות , תדמיתיות, שיווקיות ופרסומיות). צריך נתח מראש את המטרות של הארגון- ולפי המיפוי - לצפות לתוצאות.


אין תגובות: