יום רביעי, 1 באוגוסט 2012

4 טכניקות וטיפים חשובים לקידום סרטונים ביוטיוב

העלאת סרטוני וידאו לרשת הפכה להיות דרך מצויינת להפצת מידע על הצימר שלך.
הגולשים יכולים לחוות בצורה האיכותית הרבה את גודלו של  הצימר, והאביזרים בנמצאים בו, מאיכות חדר האמבטיה או השירותים שאתם מספקים בנוסף.
וכשמעלים את הסרטים הללו ליוטיוב -  חשוב לדעת שיוטיוב מהווה היום את מנוע החיפוש השני בגודלו אחרי גוגל, וכלי מצויין לחשיפה דרך רשתות חברתיות ואתרים רשתיים.
לאחרונה פורסם שגולשים צופים בסרטים באורך של 500 שנות אדם מתוך פייסבוק.... בכל יום!!!
הם גם מצייצים בטוויטר על כך כ700 בכל דקה.

מה זה אומר?
שלסרטים יש נגישות טבעית גבוהה יותר ללקוחות פוטנציאליים מכל מדיה אחרת.
וזה גם אומר שהחשיפה של סרטי וידאו יכולים לייצר ערך עבור העסק שלך וגם לסייע בשימור לקוחות עבורך- לאחר שהלקוח כבר היה אצלך (משלוח סרט תקופתי ללקוח שכבר היה אצלך ונהנה - יגרום לו להעלות זכרונות טובים ולהרים טלפון ולהזמין שוב...)
על ידי שימוש ב4 הטכניקות הבאות של קידום אתרים בסרטי ןעדאו תוכל להפוך את הסרטנים שלך ידידותיים למנועי חיפוש ולגרום להם לעלות בתוצאות החיפוש כשגולשים יחפשו שירותים דומים או מוצרים שאתה מוכר.

1. קביעת ביטויי חיפוש איכותיים.
כיון שמנועי חיפוש לא יכולים למצוא בעצמם ביטויים חיפוש בסרטים, הוספת ביטויי חיפוש בכותרת של הסרטון, בתיאור שלו, ובkeywords שלו יכולים להציג בצורה טובה יותר את הסרטון של העסק שלך.
חשוב לבחור את הביטויים הנכונים שמתארים את העסק שלך בצורה מדוייקת, מצד אחד, ומצד שני - ביטויים שהגולשים מחפשים.
אם תבחר ביטוי כמו "צימר מתחת לאגם" - הסיכוי שימצאו את הסרטון שלך- קלוש עד לא קיים.
אם תשתמש בביטוי כמו: "צימרים מפוארים" (590 חיפושים בחודש), או "צימרים לזוגות" (9900 חיפושים בחודש) או "צימרים רומנטיים" (2900 חיפושים בחודש) הסיכוי שהסרטון שלך יחשף לגולשים - גדל משמעותית.
איך אפשר לדעת את הסטטיסטיקה? יש כלים מתאימים לכך.
אחד הכלים הבולטים הוא:
google keyword tool
של גוגל.
בנוסף חשוב לבדוק את התחרותיות של כל ביטוי ואת כמות המתחרים שיש על כל מיקום.

2. אופטימיזציה לכותרת הסרט, לתיאור ולביטויי הקידום/מפתח
שימוש חכם ואסטרטגי בתגיות המטא קריטי להופעה בביטויי חיפוש מתאימים.

Title: לכותרת הסרט יש מגבלה של 100 תוים, וחשוב לכלול בה את הביטויים החשובים ביותר בהתחלה - עד כמה שזה ניתן.
מומלץ גם להכניס ביטויים שהם סוג של טריגר למנועי חיפוש כגון: "סקירה", "איך ל...", "אודות", או את שם העסק שלך.

Descriptions:  גם התיאור הוא מרכיב קריטי בקידום הסרטון, כיון שזה המרכיב הכי מזוהה עם הסרטון, זהו האלמנט עם הכי הרבה טקסט שיוטיוב מאפשר "להצמיד" לסרטון, ויוטיוב - ואת זה לא הרבה יודעים מאפשר לנו להוסיף טקסט באורך של 5000 תוים, ולכן צריך להשתמש באלמנט הזה בחוכמה, בצורה אסטרטגית: הן לצופים (למשוך אותם), והן למנועי החיפוש.
חשוב מאוד ליצור קשר בין הביטויים שהכנסת לכותרת (Title), גם עבור הגולשים וגם עבור מנועי החיפוש שיראו "אחידות" וקורלציה בין כל המרכיבים השונים של הסרט.
התיאור צריך לכלול תמצית של מה שרואים בסרט + קישור למקור (שיכול להיות קישור לאתר שלך).

Tags: אלו ביטויים נוספים שאתה חושב שהגולשים יכולים להשתמש בהם כשהם יחפשו את הסרט שלך.
הביטויים הללו לא חייבים להיות מתוך הכותרת או התיאור הקודמים.
המגבלה פה היא עד 120 תוים, ולכן חשוב לבחור את התגים שהכי רלוונטיים והכי מייצגים את הסרטון שלך לפי סדר החשיבות.
הכי חשוב לכלול את ביטוי החיפוש החשוב ביותר - ראשון.

3. יצירת מספר סרטונים (פלייליסט)
יצירת פלייליסט של סרטונים שכולם קשורים לאותו נושא ישפר את הנראות של הסרטונים הללו במנועי החיפוש, וביוטיוב.
היתרון הגדול של יצירת פלייליסט הוא שלא רק שמי שצופה בסרטונים שלך יראה סרטון אחד אלא  יראה גם את שאר הסירטונים שלך בסרגל הסרטונים הצדדי.
ולא רק זה- כדי להמנע ממצב שיוטיוב יגרמו לצופים שראו את הסרטון שלך יעברו לראות סרטים אחרים של גורמים אחרים - עדיף שהם ימשיכו לראות את התכנים שאתה מעוניין שהם יראו.
עוד יתרון של הפליליסט הוא שברגע שסרטון אחד שלך נגמר- סרטון שני יופיע ויתחיל מיד...
זה מוביל את הגולשים בפליליסט שלך ויסייע לך לקבל צפיות נוספות וחשיפה של גולשים רבים אחרים למסרים שאתה מעוניין להעביר.

4. להוסיף כיתוביות, הסברים
הוספת כיתוביות והסברים יכולה להרחיב בצורה משמעותית את קהל הצופים שלך.
זה יכול להיות גולשים חרשים שיכולים רק לראות את הסרטון, או גולשים דוברי שפות אחרות (התרגום - בהקשר הזה חושף אותך בצורה משמעותית לקהלים חדשים של מליונים).
שימוש בכיתוביות מאפשר למנועי חיפוש להבין בצורה מצויינת את תוכנו של הסרטון, מה שיכול להגביר את האפקט הקידומי על הסרטון.

אם אתם כבר יוצרים סרטוני וידאו כחלק מאסטרטגית השיווק האינטנרטית שלכם, או שאתם מתכוונים לעשות את זה, חשוב מאוד שתתיחסו לאלמנטים הקידומיים של הסרטונים, אחרת אתם עלולים להפסיד קהלים שלמים שמחפשים את המוצר (צימר) שלכם, ובשל חוסר בתשומת לב קטנה- עלולים להיות מודרים.

אין תגובות: