יום ראשון, 5 באוגוסט 2012

האמת העירומה של הקישורים אחרי עדכון פינגווין


אם הדירוג של האתר שלכם עדיין לא חזר לתקופה שלפני עדכון פינגווין - אתם בטח מחפשים תשובות לאיך לשנות את זה...
אם התעדכנתם על העדכון בטח ניקיתם ביטויים שמהווים ספאם מהאתר, הפסקתם להשתתף ברשתות בלוגים, ובטח קראתם טונות של מאמרים וחומרים על העדכון.
לא בטוח שזה עזר.
התשובה לכך היא שפינגווין הוא אלגוריתם. פשוט אלגוריתם.
הוא מערכת ממוחשבת שמשתמשת בסט של פקטורים שונים ממה שהיה לדרג כל אתר בתוצאות החיפוש.
השלב הראשון להביס את האלגוריתם הזה הוא להבין אותו.

הדיטה המרכזית להבין את עדכון פינגווין היא לנתח את פרופיל הקישורים שיש לאתר כדי להבין מה נחשב מבחינתו ללא טבעיו זה מתבטא הצורה הכי אמיתית בשם הקישור.
אם נפגעת על ידי העדכון הזה, זה כנראה נגרם בשל אופטימיזצית יתר שביצעת לקישורים שלך, כפי שנקבע על ידי השינויים בשם הקישור.

בתרשים הראשון ניתן לראות את החלוקה של הקישורים - לפני עדכון פינגווין.

בתרשים השני ניתן לראות את החלוקה הרצויה והעדיפה בסוגי הקישורים.


בתרשים השני, ניתן להבין ולראות בצורה ברורה את חלוקת והפצת הקישורים בצורה מגוונת יותר, ולמרות זאת - עדיין יש כמה נתחים גדולים של העוגה.
מהם אותם נתחים?
1. קישורים ערומים (Naked URLs)
אלו קישורים שמנועי החיפוש מזהים אותם הקישורים הכי טבעיים שיש - ואינם כוללים בכלל טקסט או שם קישור.
לדוגמה:
http://www.seoptimazer.comhttp://www.seoptimazer.com/
כשאתר מקבל כמות גדולה של קישורים מהסוג הזה- זה מראה על בניה בריאה של הקישורים.

2.קישורים עם וריאציה של מיתוג החברה (Brand Anchors)
שימוש מגוון ומשתנה בשם החברה, ושכולל אפילו שינויים קטנים ומינימליים כגון, שימוש באותיות גדולות וקטנות. לדוגמה:
קידום אתרים, קידום אתר, או אפילו שימוש בראשי תיבות: ק"א.

3. שמות קישורים דו משמעיים
שילוב של שם האתר עם התוכן שלו או ביטויים משמעותיים אחרים הקשורים לנושא. לדוגמה:
SEOtimazer חברה לקידום אתרים, חברות לקידום אתרים SEOאופטימייזר.

4. קישורים כללים- קישורי זבל
קישורים שיכולים להפנות לכל אתר ונמצאים בכל אתראו שיש להם תוכן כללי כמו:
"קרא עוד", "להמשך", "למידע נוסף".
המצחיק בעניין הוא שעד עכשיו אלו נחשבו לקישורי זבל כיון שלא היתה להם שום משמעות מבחינת הקידום, ולכן מקדמי אתרים השתדלו לא להשתמש בהם כלל.

רוב חלקי הפאי הבריאים מתייחסים לשנות ורב גוניות של 4 סוגי הקישורים הללו, ככל שמתקדמים יותר עם הבניית אסטרטגית קישורים מגלים שבניית קישורים שמובנית על ביטויי חיפוש ממוקדים הולכת ויורדת בניגוד למצב שהיה לפני עדכון פינגווין.

הצעד הראשון הוא בחינת הקישורים הקיימים ושימוש בכלים מהסוג של
https://www.majesticseo.com/
או
http://www.opensiteexplorer.org/
כשהמטרה היא לקבוע את פרופיל הקישורים הקיים של האתר המיועד לקידום.
מהרגע שיש לך את התנונים - אתה יכול לקבוע מה לעשות עם הקישורים הנכנסים- למחוק או לשנות.
ניתן להשיק קמפיין שימחק קישורים שאינם מתאימים וליצור קמפיין חדש שבו יבנו קישורים מהסוג הנדרש (החסר עכשיו בקמפיין).

שינוי הקישורים יכול להוריד את השפעתם של הקישורים שאינם מטיבים עם האתר ולשפר את הגיוון בקישוריות החיצונית של האתר.

אין תגובות: