יום רביעי, 8 באוגוסט 2012

תוכן אמיתי מול תוכן מצויין

כתיבת טקסטים לאתרים היא עניין מרכזי בקידום האתר.
יש לנושא משמעויות רבות וקריטיות אם הגולשים יגיעו בכלל לאתר וכמה זמן ישארו בו.
ככלל, ככל שהתכנים של האתר חדשים, מקוריים ומתעדכנים על בסיס קבוע- מנועי חיפוש יתנו להם העדפה משמעותית יותר בהופעה בתוצאות החיפוש.
כל זה לא חדש.

היום נתקלתי בשני מושגים מעניינים: "תוכן אמיתי" מול "תוכן מצויין".

תוכן אמיתי הוא כל מה שכתבתי לעיל: תוכן שבא לחדש, ולהציג דברים שלא נכתבו בשום מקום אחר.
תוכן מצויין הוא לא בהכרח תוכן אמיתי.
הוא עדיין מצויין אבל הוא לא בהכרח אמיתי.

לרוב- מקדמי אתרים משתמשים בתכנים מצויינים לקידום האתר של הלקוח שלהם.
זה נובע מהרבה מאוד סיבות: רובן ברורות, וחלקן פחות, אולם העקרון המנחה את מקדם האתרים הוא לכתוב כמה שיותר על הלקוח ולהפיץ את זה בכל מקום שניתן להפיץ ברחבי האינטרנט תוך שימוש בקישורים שיפנו לאתר הלקוח.
הבעיה בתוכן הזה הוא שבטווח הארוך- הוא יאבד את המשמעות שלו.
וכיון שכך- גם הלקוח יאבד את המיקום שלו בתוצאות החיפוש.

מה ניתן לעשות? לעבור לקידום אמיתי.

מהם התכנים שמתאימים לכך?

הנה כמה רעיונות איך להכין תוכן אמיתי:
1. לחקור שאלות אמיתיות ולתת תשובות מוסמכות.
2. להכין רשימה של דוגמאות טובות מול דוגמאות שליליות.
3. לספר סיפור בצורה מושכת ומעניינת.
4. לחשוף טרנדים אחרונים.
5. לסקור טכניקות חדשות.
6. לחשוף טיפים איכותיים ויעילים.
7. לחשוף בעיות ובאגים.
8. להזהיר מפני בעיות שנתקלתם בהן.
9. להראות איך לעשות דברים.
10.לחלוק על אחרים.

כמובן שניתן להשתמש בכל אחד מהם או בשילוב של כמה.
וכשמסתכלים על כל הרשימה בכללותה מבינים למה אתרים של עיתונים- מקבלים דירוג גבוה.
מסקנה: רק שימוש נכון בתוכן אמיתי יגרום לאתר הלקוח שלך לעלות בתוצאות החיפוש בטווח הארוך.


אין תגובות: