יום רביעי, 12 בספטמבר 2012

קמפיין ממומן בגוגל מול קמפיין ממומן בפייסבוק- מה יותר יעיל?


הקמפיין של פייסבוק- צריך להודות ביושר- בנוי בעיקר על המגניבות של הפייסבוק.
כולם נמצאים שם ומבלים שם שעות על גבי שעות.
אישית? אני לא מוצא שום דבר מגניב בלהיות שם- אני אני לפחות בשלב הזה די בודד בגישה שלי.
לגבי קמפיין מודעות בפייסבוק אני חושב שהוא בזבוז כסף וזמן.
מצד אחד פייסבוק מציעים למפרסמים פילוחים של אוכלוסיות מאוד מדוייקות.
נשים בנות 25-35 שעובדות בהייטק.
גברים בני 45-55 שיש להם תחביב להטיס טיסנים.
כלומר פילוח ברמה גבוהה מאוד.
הבעיה היחידה בכל המנגנון של פייסבוק זה שהם לא הצליחו לפענח מה הצרכים של הגולשים שלהם ואת הנקודה - בה הם רוצים לממש את הצורך הזה.

מצד שני- גוגל הצליחו בזה בצורה מצויינת.
הפילוח שלהם - לא משהו, אבל הם נמצאים בדיוק בנקודה שבה הגולש מביע את הצורך שלו- הוא מחפש אותו או מחפש מידע עליו.
ומבחינה שיווקית פרסומית- גוגל מנצחים בגדול.

למה אני מתכוון?
ההבדל הקריטי בין פייסבוק לבין גוגל הוא שגולשים נכנסים לפייסבוק כדי להנות.
כדי לראות מה אחרים עשו, או להביע דעה במה שמעניין אותם.
הם לא מתכוונים לרכוש כלום.
ההגיון של פייסבוק הוא שאם אתה פלח השוק שאליו מכוון המפרסם- יש סיכוי טוב שהגולש הפוטנציאלי - יגלה עניין במוצר או בשירות וירכוש אותו.
ולראיה- שאלתי אלפי אנשים בשנים האחרונות, אם הם רכשו אי פעם משהו מהפייסבוק.
התשובה שחזרה על עצה ולתדהמתי הגדולה - בעיקר בשל ההיפ של הפייסבוק היתה - "לא!!!"
אז אולי בארה"ב קונים יותר דרך המודעות של פייסבוק, אבל בישראל - אף אחד ממי שנתקלתי בו - לא קנה כלום דרכם.
וזה מבטא בצורה הבולטת ביותר את התוצאה של המנגנון הזה.

מצד שני- לגוגל יש קבלות אמיתיות ומשמעותיות על העסקאות שהם מייצרים ללקוחות שלהם.
ההבדל הוא בנקודה בה אתה תופס את הלקוח הפוטנציאלי.
בגוגל - זה בדיוק בנקודה הקריטית. ברגע שהוא מחפש את המוצר/שירות שאתה מפרסם.
בפייסבוק- זה מעורפל לגמרי.

גם מפרסמים גדולים- כמו גנרל מוטורס -שבדקו את העניין, גילו שהאפקטייבות של הפרסום בפייסבוק מוטלת בספק רב.

אין תגובות: