יום שלישי, 25 בספטמבר 2012

איך להכין את האתר שלכם לחיפוש לוקלי בגוגל


גוגל מפעיל בארהב ובמקומות נבחרים אחרים ברחבי העולם חיפוש לוקלי- חיפוש גיאוגרפי
החיפוש הזה מעלה בעמוד התוצאות כמה מרכיבים:
1. תוצאות ממומנות- גוגל צריך הרי להתפרנס מהעסק הזה לא?
2. מפה של האיזור ונקודות רלוונטיות לחיפוש שמצויינות בעזרת דגלונים קטנים.
3. חוות דעת על עסקים באיזור.

אני מקווה שלא צריך להסביר את החשיבות של העניין הזה בכל בעל עסק- ששתרזרים המסומנים שלו מתבסס על האיזור הגיאוגרפי שלו מביא לו לקוחות...

מה לעשות כדי להיום "שם"?
להלן מספר טיפים:

1. כדי שגוגל ידעו עליך- כדאי מאוד לשים בתחתית כל עמוד באתר שלך את הכתובת, טלפון, ומיקוד של העסק.

2. לוודא שאתם מאושרים (הכוונה לאישור - verify) על ידי גוגל.
איך עושים את זה? ע"י כניסה לגוגל places.
חשוב כמובן לוודא שאתם עוד לא נמצאים שם כי אם כבר אושרתם על ידי גוגל pleces תוכלו לדלג על השלב הזה.
חשוב למלא את כל הפראים שתוכלו לתת על העסק שלכם.
כולל תמונות רבות ככל האפשר.
צריך לזכור שגוגל כעקרון מעוניין לתת את המידע הרלוונטי הטוב ביותר לגולשים ולכן ככל שתכניסו יותר מידע- כולל ביטויי חיפוש מתאימים- ככה הדירוג שלכם יושפע לטובה.

3. לקבל המלצות.
חשוב מאוד לזכור שאם כל ההמלצות יהיו "מדהימות" בטיבן - אתם מסתכנים בהענשה של גוגל.
ולכן גם אם יש מישהו שכתב המלצה - לא הכי מדהימה- זה בסדר גמור.
מה שיותר חשוב זה לקבל כמה שיותר המלצות.
זה מה שחשוב.

4. קישורים "מקומיים"
קישורים מארגונים שנמצאים במקום - נחשבים לטובים הרבה יותר מקישורים ממדינות או מאתרים שמאוחסנים ביבשות אחרות.
לדוגמה: אם אתם עסק שנמצא במושב בשרון- קישור מאתר הודי - לא ממש מעיד על המלצה טובה עבור אותו עסק.
אבל קישור מעיתון אינטרנטי מקומי- יכול מאוד לתרום לעניין.

5. איך האתר נראה בסמארטפון?
העליה בכמות הסמאטפונים בשנים האחרונות- מעידה על החשיבות של הופעת האתר בצורה טובה או אפילו רק סבירה בטלפונים הניידים
חשוב מאוד לזכור שבמיוחד החיפוש המקומי - מתבסס על אנשים שנמצאים באיזור גיאוגרפי ממוקד.
בעל עסק באילת לא מצפה שמישהו בתל אביב יגיע אליו- גם אם המחיר שלו מאוד נמוך. יש עוד כמה גורמים שמשפיעים על השיקולים של הלקוח.
ולכן אם מישהו נמצא באיזור שלך- כדאי מאוד שהוא יוכל לראות את האתר שלך גם בטלפון נייד.

אין תגובות: