יום שבת, 13 באוקטובר 2012

13 סיבות למה העסק שלך חייב לנהל ולפרסם בלוג - חלק ב


7. אתה באמת הבעלים היחידי של התוכן שלך (בניגוד לרשתות חברתיות...)
בעבור הרבה בעלי עסקים- לתת שליטה למישהו אחר- זה עניין מרתיע.
אבל זה בדיוק מה שקורה כשאתה מפרסם משהו ברשתות חברתיות.
פייסבוק יכולים להחליט שאתה מפר את התנאים שלהם ולמחוק את העמוד שלך אצלם.
בלינקדין- יש להם את היכולת להכניס מודעות- איזה שהם רוצים סביב הפרופיל והתוכן שלך.
טוויטר לפעמים נופל וגורם לציוצים שלך להיות (זמנית) לא נגישים.
והרשימה רק בתחילתה...

כשאתה מכניס תוכן טוב לרשת חברתית בה אתה חבר- יש לכך יתרונות לא מבוטלים, וכך גם הרשת החברתית בעצמה.
הם מקבלים עוד עמודים שמתאנדקסים בגוגל, הם יכולים למכור עוד מודעות, והמחיר של המניה שלהם עולה, והכל הודות לך, ולעוד מיליונים כמוך...
ורק שיהיה ברור- אני חושב שעסקים חייבים להשתמש ברשתות חברתיות, אבל אני חושב שבלוגים לא מקבלים מספיק תשומת לב ביחס לרשתות החברתיות.

8. השארת הגולשים באתר שלך - יקדמו את המטרות של העסק שלך
האם אתה רוצה שהגולשים יתקשור אליך כדי לקנות את המוצרים שלך? השירותים שלך? ימלאו את הטופס ליצירת קשר? יחתמו על מינוי לניוזלטר שלך? יבצעו משהו שאת המעוניין לעשות?
אם מישהו מהגולשים קורא פוסט מהבלוג שבאתר שלך- הסיכוי שזה יקרה- ישתפר פלאים.

9. לפוסטים יש חיי מדף ארוכים יותר...
אימיילים, ניוזלטרים, ציוצים בטוויטר וסטטוסים בפייסבוק נעלמים מהר. הם נשכחים ונעלמים למטה ממש כמה ימים לאחר שנשלחו.
הפוסטים שלך לא רק שלא נעלמים אלא שככל שעובר הזמן - הם מאונדקסים יותר טוב במנועי החיפוש, ויופיעו גם חודשים לאחר יום הפרסום.

כמובן שמומלץ לכתוב על נושאים שאין להם תפוגה ומתאימים לכל רגע, ולכן כדאי שאת החומרים שהחשובים באמת עבורך - תעלה בבלוג ובפוסטים, כדי שגם עכשיו וגם בעתיד אנשים יוכלו לקרוא אותם.

10. תמיכה בלקוחות
אתה מקבל שאלות דומות מלקוחות שוב ושוב?
למה לא להפוך כל שאלה ותשובה לפוסט בבלוג שלך?
זה יוריד את הלחץ מאנשי התמיכה שלך, ויקל עליהם לתת תשובות מדוייקות ומהירות יותר.
זה גם יתן ללקוחות שלך פרספקטיבה על רצינות וחשיבות היחס שלך אליהם, והרצון שלך לפתור להם את הבעיות שבהם נתקלו.

11. קרדיט לכותב
האם אתה רוצה שהמנהלים שלך יראו כדמויות מובילות בתעשייה? האם אתה רוצה לפרסם את הכובדים שלך?
כתיבה לבלוג של החברה יכולה לתת לעובדים (בטח הבכירים שבהם) הכרה חיצונית ופומבית לעבודה שלהם (מעבר להרגשה הטובה שלהם).
נקודות בונוס לכל כותב יכולה לשפר את הפרופיל שלהם בגוגל+ ...
מצד שני- את תאפשרו לכל אחד לכתוב כל מה שהוא רוצה על כל דבר (או לחלופין - לתת להם להיות אדמיניסטרטורים בבלוג של בחברה...)

12. תגובות בבלוגים = זהב טהור
אחד הפיצרים המדהימים בבלוגים הוא האפשרות להשאיר תגובה בפוסט.
וזה פיצר מעולה.
זה יכול לתת לך רעיונות למוצרים חדשים, רעיונות לפוסטים אחרים, תהליך שירות לקוחות טוב יותר, או דברים אחרים שחשובים לך לעסק.

כיון שזה לוקח זמן לכתוב תגובה לפוסט, כל אחד שעשה זאת- שווה התייחסות.
הוא יכול להיות לקוח פוטנציאלי, או שותף עסקי, ששווה לעקוב אחריו...
אולי שווה לך לעקוב אחריו בטוויטר?
או לנסות ליצור איתו קשר? כדי לקבל ממנו משוב על העסק שלך או לתת לו תמיכה.

תגובות הופכות על את הפוסטים שלך לעסיסיים יותר, עם "מידע רוחבי", גם לקוראים וגם למנועי החיפוש.

13. כתיבת בלוג מראה שאתה עדיין בעניינים וגם רציני בהם.
כשמתסכלים על אתר של חברה כלשהי- ניתן להבין מהאתר כמה החברה "חיה".
לפני הכל המראה החיצוני מעיד אם האתר נבנה בשנות ה90 של המאה הקודמת או אם הוא מודרני.
אני גם מסתכל על נוכחותם או חסרונם של קישורים לרשתות חברתיות ובלוג, תוך התיחסות לעדכון האחרון של הבלוג.
ולכן אם אתה מתכוון לעדכן את הבלוג פעם בזנה- עדיף שלא תעלה איתו בכלל.

בלוג פעיל (פוסט- פעם בשבוע או יותר) מעיד למנועי חיפוש שהאתר "חי" וששוה לבקר בו לעיתים קרובות, לאנדקס אותו על בסיס קבוע, ולגלות עמודים חדשים.
אם התוכן לא התחדש על בסיס קבוע- גם מנועי החיפוש יגיעו רק לעיתים רחוקות בלבד.
זה גם יגרום לאתר שלך לרדת בדירוג שלו בגוגל.

אין תגובות: