יום חמישי, 4 באוקטובר 2012

פרסום בגוגל מול פרסום בפייסבוק


מכירים את הסרט דלתות מסתובבות? אם לא זו הזדמנות מצויינת לראות אותו...

תארו לעצמכם שני מצבים.
אגב שניהם מצבים שיווקיים, אמנם תיאורטיים לחלוטין אבל קורים בכל יום למליוני אנשים:
אתם נוסעים צפונה, או דרומה - זה ממש לא משנה.
אי שם בכביש 65/70 אתם מסתכלים על הנוף ופתאום אתם עוברים על יד שלט "למכירת טרקטור במחיר מדהים"...
אתם כמובן לא עוסקים בחקלאות, אין לכם שום קרוב משפחה שעוסק בחקלאות, אבל מה המחיר מצויין - ולא פחות ממעולה: 50% הנחה אמיתית על מחיר הטרקטור החדש!!!.
מה הסיכוי שתכנסו לסוכנות שמיד תגיעו אליה ותקנו את הטרקטור?
העניין עם הטרקטור הוא לא דווקא הטרקטור הזה ספציפית. זה יכול להיות מגהץ, מכונת כביסה, או ספריה לסלון.
מה הסיכוי שתקנו משהו?
למרות שאתם מעל גיל 18, יש לכם הכנסה סבירה, אתם גרים בכל מקום בארץ? אפסי.
ואולי אפילו פחות מזה...
למה? כי זה ממש לא מענין אתכם. אתם לא "במצב התודעתי" של רכישה בכלל!!
וגם אם כן- אתם בכלל מכוונים למוצרים אחרים. 
כאלה שאתם באמת צריכים אותם באותה נקודת זמן ספציפית.

והנה מצב חדש ואחר לגמרי:
אתם נכנסים לאירוח כפרי איפשהו באיזשהוא קיבוץ.
הגעתם, נרשמתם, שילמתם, קיבלתם את החדרים, ועכשיו אתם תוהים מה לעשות?
פתאום יוצא אליכם מנהל האתר ומציע לכם:
לנסוע לחווה מיוחדת 5 ק"מ ממיקומכם הנוכחי ושיש שם: מסלול הליכה נחמד עם נחל מלא מים והרבה צל ("מקסימום חצי שעה של הליכה נעימה..."), פינה שבה הילדים יכולים להאכיל גדיים, ללטף אוגרים, אפשר לצאת לטיולי טרקטורונים, ולרומנטיקנים שבכם מוצע טיול סוסים לרכיבה לקראת השקיעה, ויש שם גם בית קפה נחמד ולא יקר בתוך חורשה של חמניות....
מה הסיכוי שתחליטו לנסוע לשם?

ועכשיו השוו בין המצבים השיווקיים!
מצד אחד - אנשים שיש להם מכנה משותף מקבלים הצעות שיווקיות שלא "נמצאות בתזמון הנכון" (מתי בפעם האחרונה כשישבתם מול הטלויזיה וראית חדשות - רציתם לקנות שעון מיוחד במינו? או מגהץ? או אפילו טרקטור...), מול מצב שבו אתם נמצאים כבר במצב מחשבתי מסויים, שבו אתם מחפשים מוצר או שירות מסוג מסויים - מציעים לכם את אותו המוצר או השירות - ואפילו במגוון עצום (10-20 מאותו המוצר או השירות)?

זה בעצם ההבדל בין קמפיין ממומן בפייסבוק לקמפיין ממומן בגוגל.
בפייסבוק מפלחים את האוכלוסיה ומכוונים אליה את המוצר והשירות. (האם הלקוח בכלל צריך את אותו שירות? זה כבר משני בעיניהם...)
בגוגל זיהו את הנקודה שבה הלקוח מחפש את המוצר או השירות ואו אז ברגע הקריטי הזה- מציעים לו אותו.
בעבר היו קוראים לטכניקה של פייסבוק: פישינג... (דיג), זורקים חכה וממתינים שמישהו יתפס בה.

ועכשיו נשאר לכל אחד לחשוב בעצמו אם הוא היה קונה את הטרקטור או את החווה הרומנטית....
ואחרי שהגיע בעצמו את התשובה המתאימה לו לשקול האם הוא רוצה לחכות שהלקוחות יגיעו אליו עם חכה או להרים אותם ברשת....

אין תגובות: