יום שבת, 3 בנובמבר 2012

5 טיפים לקידום בלוג למתחילים

רוב האנשים מתחילים לכתוב בלוג או בונים לעצמם אתר אינטרנט מסיבות שונות.
חלקם רוצים למכור משהו, חלקם רוצים להרוויח כסף מכתיבת בלוג, להציג את ההשיגים שלהם, ואחרים מעלים את המחשבות הפרטיות שלהם לבלוגספירה.
כדי שהאתרים הללו יצליחו הם צריכים מבקרים וקוראים.
המבקרים הללו צריכים לקבל באתר חומרים שיעניינו אותם.

המבקרים באתר יכולים להגיע בשיטות מסורתיות כמו מפה לאוזן- ובמונחים של אינטרנט - שמישהו ימליץ לחבר שלו לקרוא את הבלוג הספציפי או שישלח לו קישור לאותו בבלוג, אחרים יכולים להגיע מתוך אתרי מאמרים, אבל לרוב הם מגיעים לאחר חיפוש במנועי חיפוש כדוגמתם של גוגל, יאהו ובינג.

אופטימיזציה למנועי חיפוש הידועה גם בביטוי SEO היא הדבר החשוב והמרכזי ביותר שהאתר שלך צריך להיות מבוסס עליו - כדי שאותם מבקרים וקוראים יגיעו לאתר/בלוג.
שימוש מושכל בטכניקות של אופטימיזציה לאתרים תגרום לתנועת גולשים גדולה יותר, וככל שיהיו יותר גולשים באתר- הסיכוי שלך להרוויח מכך כסף- יגדל משמעותית.

אוקי, אחרי שהבנו את חשיבות האופטימיזציה - מה אפשר לעשות בעניין?
להלן 5 טיפים קצרים ובסיסיים שבעזרתם אפשרל לבצע אופטימיזציה לאתר/בלוג

1. בחירת כותרת קליטה וזכירה לפוסטים
אם אנשים שביקרו בבלוג שלך יתקלו בכותרת קליטה וזכירה- הם יזכרו אותה לפעם הבאה שהם ירצו לקרוא משהו מעניין באינטרנט.
לדוגמה:
הגולשים יעדיפו כותרת בסגנון של "חברה לקידום אתרים מצויינת מגלה את הסודות שלה" מאשר כותרת בסגנון של : "5 טיפים מוכרים לקידום אתרים"...
וזה בגלל שמדובר בסגנון כתיבה בלבד- עוד לפני שהגולשים נכנסו בכלל לאתר.

2. שימוש בתמונות וב"עזרים טקטיים".
שימוש בתמונות ובעזרים אחרים (סרטונים, דיאגרמות, תרשימים, מצגות ושאר ירקות) יגרמו לגולשים להשאר זמן רב יותר באתר.
כשמצד שני אנחנו יודעים שגוגל נותן לכך חשיבות לא מבוטלת - יש לזה משמעות רבה.
בנוסף, צריך לזכור לתת שמות לתמונות - כדי שגוגל יוכל לקשר בין התוכן שלהם לאתר.
חשוב מאוד להזהר בעניין זכויות היוצרים של התמונות והסרטונים ולא להשתמש במה שלא הוגדר לכך באופן חוקי לחלוטין.

3. מאמרים- תוכן ברמה גבוהה
הרבה השתנה מאז ש"גוגל וחבריו" לחיפוש עלו לרשת.
היום מנועי החיפוש השונים מדרגים את האתר לפי התוכן שיש באתר.
התוכן צריך להיות רהוט, ברור יחודי לאתר שלך ומוצף באינפורמציה.
בניגוד לכך- עדיין אפשר למצוא אתרים שיש בהם רשימת מכולת של ביטויי חיפוש - שהבעלים שלהם עדיין לא מבינים שמדובר בחוסר הבנה בסיסי של האינטרנט.

4. שימוש ברשתות חברתיות
ההרחבה האחרונה של קידום אתרים הוא השימוש ההולך וגובר של מקדמי אתרים מקצועיים ברשתות החברתיות.
נכון להיום, אתרי רשתות חברתיות ואתרי מדיה (כדוגמתו של יוטיוב), שמשמשים כאתרי רשתות חברתיות ובאופן מובהק מביאים תנועת גולשים לאתרים.
חשוב גם להבין שמנועי החיפוש נותנים לאתרים הללו משמעות מיוחדת - כיון שגולשים שנכנסים דרכם לאתרים - מעידים על העניין שיש באתרים הללו במונחים של קידום - ונכון להיום אין להם תחליף.

5. קישורים איכותיים מאתרים אחרים
בניית קמפיין שיכניס קישורים מאתרים איכותיים לאתר מעוד יועיל לאתר להופיע גבוה בתוצאות החיפוש.
מצד שני הצד השני ו"המוצל" של הקישוריות (הכנסת קישורים צאתרים ירודים ובעלי איכות נמוכה) - עלולים לגרום נזק ממשי לאתר.
הקושי בבבניית קישוריות טובה לאתר היא שהיא דורשת זמן ולעיתים אפילו גם כסף.
אבל היתרונות שתקבלו מכך לאחר מכן- עולה על מה שתשקיעו בכך.

שימוש בטיפים הפשוטים הללו על בסיס יומיומי בבניית הבלוג החדש שלך - אינה קשה ואינה דורשת יותר מדי.
מצד שני להרבה אנשים גם זה יותר מדי ולכן אני מציע לפנות למקדם אתרים מקצועי שיכול לתת לכם מענה מקצועי אמיתי בנושא.
חשוב גם להזכיר שהבעיה הגדולה ביותר שמסתמנת נכון להיום בתחום היא השינויים הרבים שגוגל מבצע באלגוריתם שלו.
וזה גורם לאנשים שרוצים לקדם את האתר/בלוג שלהם לעמוד נבוכים מול מבול המידע שגוגל משחררים ומגלים לעיתים קרובות לאחר מעשה...
ולכן ההצעה לקחת גורם לקידום אתרים- העינה עומדת.
זה יותר מקצועי ובסופו של יום גם יעלה פחות.

אין תגובות: