יום שישי, 9 בנובמבר 2012

איך ללמוד מאחרים בלי להעתיק מהם?

אחת מהשיטות הטובות ביותר לשפר את העסק שלך היא ללמוד מאחרים שהצליחו - ולבדוק איך זה יכול להתאים לעסק שלך.
בדיוק כמו שללמוד מטעויות של אחרים - שמונעות מאתנו לעשות טעויות חמורות- למידה מאחרים מדברים שעבדו להם- יכולה ליצור לנו ערך מוסף לא מבוטל.

להעתיק זה לא העניין
הכוונה היא להשתמש במה שעבד מצויין לאחרים - כדי ליצור מקורות להשראה עבורנו.
לשיווק ולפרסום שאנו רוצים לפתח.

להלן מספר דוגמאות לכך:
1. חשוב לעצמך מהו השירות האחרון ששילמת עבורו?
מה גרם לך לקנות אותו? מה היתה המוטיבציה שהיתה אצלך בראש בזמן שקנית אותו? מה שכנע אותך לרכוש את אותו מוצר או שירות?
איך אתה יכול להשתמש במידע הזה לקדם את המכירות של השירות או העסק שלך?
איך אתה יכול להשתמש בזה לשיפור המכירות?

2. חשוב על הפעם האחרונה שהמלצת על מוצר או שירות לחברים שלך.
מה גרם לך להמליץ על המוצר הזה?
מה היו הביטויים שהשתמשת בהם?
איך אתה יכול לשלב את אותן מילות המכירה, במכירת המוצר או השירות שלך עצמך שאתה מספק ללקוחותיך הפוטנציאליים?

3. חשוב על הפוסט האחרון בבלוג ששיתפת עם החברים שלך ברשתות החברתיות.
על מה הוא היה?
מי היה האדם שכתב אותו?
מה גרם לך לחלוק אותו עם חבריך?
איך אתה יכול לשלב את התובנות הללו בבלוג העיסקי שלך?
4. בתחום של קידום אתרים
מה היו ביטויים שהביאו אותך למצוא תשובות ברורות במנועי חיפוש?
מה היה "תזרים החשיבה" שלך בגלישה באתר שלהם?
מה גרם לך להמשיך ולקרוא באתר שלהם?
איזה סוג של תמונות/תרשימים/סרטים ושאר מדיה תפס לך את העין?

למידה אפקטיבית יותר מהעתקה
חשוב מאוד לא להעתק מה שאחרים עושים.
זה גם לא יעיל או וגם מעיד על עצלות.
הערך האמיתי של זה הוא ללמוד מה מצליח לאחרים ולשלב את זה לתוך הגישה והמקורות שלך לעבודה.
דוגמה מוכרת לכך היא הלמידה של סטיב ג'ובס את תחום עיצוב המכוניות.
העיצובים שלו לא דמו למכוניות אבל ניתן למצוא קוים עיצוביים והשפעה עיצובית מהתחום בחלק מהמוצרים של אפל.

חשוב להבין שהערך המוסף מבדיקת הצלחות של אחרים בא מלמידה מהם, ולא מהעתקה מהם.
חשוב מאוד ללמוד מה עובד לאחרים ולגלות את הלקחים שעומדים מאחורי זה.
אם מטמיעים את הדרך הזו - מקבלים כלי שיווקי מצויין עבורך ועבור העסק שלך.

אין תגובות: