יום רביעי, 14 בנובמבר 2012

יחסי ציבור להגדלת הקישוריות שלאתר המסחרי שלך


חלק גדול מקידום אתרים מתבסס על תוכן רלוונטי, וקישורים מאתרים סמכותיים מאתרים אתרים.
ככל שמנועי החיפוש מפתחים אלגוריתמים משוכללים יותר שמנסים לתת תוצאות חיפוש רלוונטיות ומוסמכות יותר, הופך להיות קשה יותר לקבל קישורים שבאמת יועילו לאתר שלך.
כאלו שבאמת יועילו למאמצי הקידום שלך.
למרבה המזל- העסק שלך- כנראה - בלי שתרגיש - תורם גם הוא למאמצים הללו.

היום הקישורים צריכים להאסף מאתרים קיימים ולא להתקבל מאתרים שמוקמים לצורך זה- וחוות הקישורים הן דוגמה לאתרים שעלו וירדו מבחינת היעילות שלהם בכל הקשור להכנסת קישורים מלאכותיים לאתר.
הקישורים הטובים ביותר יגיעו - כנראה - מאתרים של יצרנים, של אתרים שכותבים גם הם על המוצרים שאתה מוכר, או מאתרים שעושים פחות או יותר את אותו הדבר - כמו האתר שלך.
כמו כן - אתרים שכבר רכשו בעצמם קישורים ורמה מסויימת של סמכויותיות מאתרים אחרים יכולים להעביר לך את האפקט הזה, במידה ותצליח לקבל מהם קישורים טובים.

יחסי ציבור
עבודת יחסי ציבור היא מקור מצויין לקבל קישורים טובים מאתרים איכותיים.
אפילו שם הנושא המרמז על "יחסים" מייצר באז על הביטוי שאנו מנסים להשיג.
אנו מנסים להשיג מערכת יחסים עם עיתונות או מערכות תקשורת כזו או אחרת במטרה לגרום להם לפרסם את ההודעות, הכרזות, ו"טפטוף" של ידיעות שאנו מציעים לציבור.
כל זה במטרה ליצור- כשזה נעשה בצורה מקצועית כמובן - הילה של אתר וחברה/ארגון מצליחים שעובדים בסינרגיה מצויינת.
הכוונה היא כמובן ליצור מצב שבו כל הודעה כזו לעיתונות תלווה בקישור מתאים הן לעמוד הנכון והן על הביטויים הרלוונטיים.
נכון שבעבר - הכנסת קישורים על ביטויי חיפוש להודעות לעיתונות או יחסי ציבור - היו בעלי השפעה משמעתית על בניית קמפיין הקישורים של האתר והיום זה כבר השתנה בצורה מסויימת, במיוחד לגבי אתרים שממחזרים פוסטים שכבר פורסמו בעבר.
לאתרים הללו יש בעיה של מקוריות והם בעקבות כך נדחקים לתוצאות אחוריות במנועי החיפוש.

אופטימיזציה מודרנית לקידום אתרים המשלבת יחסי ציבור (PR) והרחבה של ההתיחסות למושג המסורתי של "תקשורת".
נכון שקישור מאתר מסוגו של הארץ או ynet, מאוד מחניף לאגו, אולם מצד שני קבלת קישור מבלוג של מישהו שכותב באופן קבוע על התעשיה שבה אתה נמצא ופועל- יכול לתת הפניות טובות הרבה יותר - אפשר אפילו להגיד "טרפיק איכותי".
וזה בגלל המיקוד.
המיקוד של אותו בלוג שעוסק אך ורק בתחום הספציפי שלך התעשייה שלך- שווה הרבה יותר במונחי קידום אתרים מאתר כמו הארץ - שאמנם החשיפה שלו טובה הרבה יותר אבל הפיזור שלו (אולי אפשר להשתמש בביטוי מתחום הסטטיסטיקה "שונות") גבוה הרבה יותר.

צריך גם לזכור שתחומים מסויימים מעניינים אנשים ספציפיים מאותו התחום- ולכן גם אם יפורסמו במקורות רחבים- וארציים- רק מתי המעט שמתעניינים בתחום - יקראו את המסר.


אין תגובות: