יום שישי, 28 בדצמבר 2012

3 מיתוסים שגויים באופטימיזציה למנועי חיפוש - חלק א'

באופן כללי ניתן להגיד שעד היום היו 2 מיתוסים שישארו לנצח:
הראשון שכולנו (מתישהו- מי מוקדם יותר מי מאוחר יותר) נמות.
השני - שתמיד נשלם מיסים...

ועכשיו אפשר להכניס עוד אחד:
האלגוריתמים של מנועי חיפוש- ימשיכו להשתנות לעד ולנצח נצחים...

אנשי פיתוח האלגוריתם של גוגל מריצים בכל שנה כ20,000 ניסויים ובדיקות על האלגוריתם שלהם, ובכל רגע נתון בין 50-200 גרסאות שונות של מנוע החיפוש- האלגוריתם רצות במקומות שונים.
זה מה שיוצר את התוצאות האיכותיות של החיפושים לגולשים.
תוסיפו לזה גם את הפרסולניזציה, חיפוש לוקלי, היסטוריה של חיפוש ואת ההשפעה של הגרף החברתי ואתם מקבלים את אחת המערכות המורכבות, מתוחכמות, ומשתנות שנבנו אי פעם בעולם.

להלן מספר מיתוסים שנופצו הקשורים לקידום אתרים במנועי חיפוש:

מיתוס מס 1: האופטימיזציה מתה.
הרבה בעלי עסקים שנכנסו לעובי הקורה של קידום אתר ואופטימיזציה טוענים כי השינויים הבלתי נגמרים והרבים כל כך שאנשי גוגל הכניסו לאלגוריתם שלהם גרמו למקדמי האתרים להיות חסרי תוחלת.
מבחינתם אין בכלל אפשרות לעמוד או הגיון במעקב אחר השינויים הללו.


הרעיון שעומד מאחורי טכניקות מסויימות של קידום ברעיון של "פעולה מול ותוצאה", בעייתי כיון שכל מקדם נחשף לצדדים אחרים של השינויים- משהו שדי מזכיר את סיפור 5 העיוורים בהודו שראו פיל וכל אחד חושב שהוא מגדיר את הפיל- כפי שהוא חווה אותו.

יש כמה אנשים אחרים בתעשיה שטוענים כי התאמה אישית (personalization), האינטגרציה של רשתות חברתיות לסוגיהן השונים, והשיפורים במלחמה נגד הספאם או המלחמות המתמידות שאנשי גוגל מנהלים לסתימת המניפולציות בפרצות שנתגלו באלגוריתם, הפכו את הטקטיקות של אנשי ה SEO למיותרות.

הפרכת הטענה:
מי שטוען שהSEO מת - הוא מאלה שכותבים משהו - רק כדי שישימו לב אליו.
מדובר באנשים וגורמים שכל כך הרבה זמן התעלמו ממה שהם כתבו- שכדי לחזור למרכז הזירה הם היו צריכים להגיד משהו בומבסטי...
בבחינת אדם נשך כלב...
אבל בואו נקבל פרספקטיבה לנושא:
בשנת 2012 היו בגוגל מעל 100 מיליארד חיפושים בכל חודש.
משווקים/בעלי עסקים רבים מאוד בכל רחבי העולם הוציאו באותו הזמן 23 מיליארד דולר כדי לנסות ולהפוך את החיפושים האלה ללקוחות משלמים.
אמנם נכון, רוב הסכום הזה הוצא על קמפיינים ממומנים בגוגל - אבל לפחות חלקו הוצא לקידום אורגני.
כל דבר שקשור למילה "מיליארד"- איכשהו לא נשמע לי "מת"...


חיפוש הוא חלק בלתי נפרד ואפילו מרכזי מהחוויה של שימוש הגלישה באינטרנט.
חיפוש מחבר אותך למידע מהימן ואמין, היכן ומתי שאתה הכי זקוק לו.
כל זמן שאנשים יחפשו תוכן (שיכול להיות מדורג או שניתן להשפיע על הדירוג שלו)- תמיד יהיה ביקוש לאופטימיזציה.

הפרקטיקה של קידום אתרים היא של "שלם שגדול הרבה יותר מסך חלקיו": ממילות מפתח, כותרות וקישורים.
בעיקרו של דבר, SEO הוא שיווק.
ואפשר גם להוסיף שמדובר בכלי השיווק המודרני. והאולטימטיבי.
כזה שמגיע לכל מקום בעולם, ולכל אחד.
מי שזוכר את מילטון פרידמן- אבי הכלכלה המודרנית, יזכור שאחד הביטויים המרכזיים של פרידמן היה:
"שוק משוכלל".
ובכן - האינטרנט הוא שוק משוכלל.
הוא מאפשר לכל אחד להגיע לכל הספקים ולא להיות מוגבל גיאוגרפית.
אופטימיזציה מודרנית, יציבה, ומתעדכנת היא לא ניצול פרצות אלגוריתמיות.
אופטימיזציה היא  דרך חשיבה אינטליגנטית שהופכת להיות מיום ליום יותר ויותר מרכזית שסביבה מרכזים יישומים ושכלולים מתמידים של ביצועים המבוססים על נתונים.

הנה דוגמה לגישה הזו:
דרך שילוב של מחקר מילים יצירתי, מעקב אחרי נושאים חברתיים, ותובנות מניתוח התוצאות של גוגל אנליטיקס הומלץ לחברה מסויימת להוסיף תוכן חדש, מותאם לביטוי חיפוש מסויימים מוגדרים.
דפי התוכן הללו בתוספת אלמנטים דיגיטליים (סרטים, תמונות וכאמצעים דיגיטליים אחרים), קודמו למשיכת קישורים ולייקים מרשתות חברתיות שיצרו שוק חדש לחלוטין שמצאו את המוצרים והשירותים של החברה הזו - בקלות רבה.
ביטוייי חיפוש שעברו אנליזות ובדיקות נוספות גילו איזה תוכן מתאים לנושא, ובשלוב של הצעות שיווקיות נסיוניות יצרו הנעה לפעולה שהביאה להגברת כניסת הגולשים ואחוז המרה גבוה באופן יוצר מן הכלל.
השילוב של קריאייטיב ותוכן מתאים בטכניקות של קידום אתרים, אופטימיזציה טכנית, יוצרים את שיטת העבודה הטובה ביותר שכוללת החל משיפור בזמן טעינת הדף, תוכן אופטימלי וחיבור לרשתות חברתיות כגון פייסבוק וGoogle+.

אסור לטעות בעניין מנועי חיפוש - רחוקים משלמות.
והם נהנים מעבודת אופטימיזציה טובה.
אבל SEO הוא גם אומנות וגם מדע.

אין תגובות: