יום ראשון, 30 בדצמבר 2012

3 מיתוסים שגויים באופטימיזציה למנועי חיפוש - חלק ב'

מיתוס מס 2: SEO ניתן לביצוע רק על ידי אנשי SEO...

 השורשים של תחום האופטימיזציה למנועי חיפוש ובכלל קידום אתרים נעוצים בתחום ה-IT ושילוב של התפתחות הרשת (אינטרנט) עוד לפני שהיו מערכות לניהול תוכן- מערכות קלות ופשוטות לעבודה וזה נבע מכך שהיה צריך מתכנת כדי לבצע כל שינוי באתר של הארגון..
בעקבות כך יש קצת "תרבות של מיגננה" בתוך ה-IT שנשאו בקירבם/הובילו בשלבים הראשונים את קהילת מקדמי האתרים וזה מסיבה טובה.
אתרים רבים סבלו מטעויות קשות של משווקים שלא בטוח שהבינו את המשמעות של מעשי ידיהם, שהחליטו לבצע שינויים באתר ללא כל התחשבות בהשפעה הישירה וההתרסקותית (אין לי ביטוי אחר לזה..) של מה שהם עשו לתוצאות במנועי החיפוש.

דוגמה מוכרת וידועה היא עיצוב אתרים חדשניים שהכילו המון עיצובים גרפיים, הרבה פחות טקסט, ולפעמים גם פחות דפים ומערכת ניהול תוכן שעבדה על טכנולוגיה שונה כגון PHP במקום ASP.
"למען הסדר טוב", הם גם הכניסו לארגון שם דומיין (מתחם) חדש ושרת אחסון אחר.

דוגמה אחרת היא כשמחליטים להעתיק טקטיקות של ארגונים מתחרים על ידי פיצול מספר גרסאות של אותו אתר בתחומים שונים שנגזרות ממילות מפתח ורכישה מאסיבית של קישורים מאתרים אחרים כדי להגביר את PageRank?
הארגונים המתחרים עושים את זה, אז בעצם למה אנחנו לא?

הפרכת המיתוס:
SEO כולל מגוון רחב של נושאים שכולל בין השאר:
  • מחקר מילים
  • SEO טכני
  • כתיבת תוכן
  • קופירייטינג
  • קישוריות
  • רשתות חברתיות
יעוץ חכם ואינטליגנטי ללקוחות, ממי שמתמחה ומנוסה בSEO, מתחיל הרבה לפני שמתחילים לבצע את השינויים בפועל.




ובנקודה הזו כדאי להדגיש כי חלק מהנושאים שהוזכרו לעיל יכולים להתבצע על ידי גורמים אחרים בארגון.
זה נכון בעיקר לגבי יצירת תוכן ועבודה על רשתות חברתיות.
בעזרת הכוונה נכונה, ובקרה קבועה על תוצרי השיווק, ארגונים יכולים לבצע אופטימיזציה לתוכן ולרשתות חברתיות על ידי אנשים מתוך הארגון שאינם אנשי SEO בהכרח.
בעבר הפרקטיקה של SEO נחשבה לסוג של "מאגיה שחורה" (למרות שהיא לא באמת כזו)...
יש הרבה מקורות ללימוד הנושא ומקורות רבים שחושפים טקטיקות לקידום אתרים שונות ברשת.
וזה כולל אתרים שמתמקצעים בנושא (חפשו בגוגל את הביטויים הבאים ותגיעו אליהם: Search Engine Watch, Search Engine Land) או כנסים מקצועיים שונים (SES, SMX, Pubcon).


אפשר ללמוד את זה אפילו ממנועי החיפוש בעצמם: Google Webmaster Tools או Bing Webmaster Tools, מספקים הרבה מאוד תובנות על מה לעשות וגם מה "ממש אבל ממש" מה אסור לעשות בשום מקרה...



אין ספק שהכנסת מקדם אתרים מקצועי לארגון ולא רק בעבודה במשרה מלאה אלא אפילו רק למתן יעוץ ספציפי, להתווית אסטרטגיית קידום, או פתרון בעיות טכניות, יכול להיות פתרון מצויין עבור הרבה ארגונים.
זה נכון גם לגבי אימון ליצירת תוכן חדש שמבוסס על מחקר מילים, קופירייטינג וכדו'.
 

אין תגובות: