יום ראשון, 2 בדצמבר 2012

תגיות כפולות - האם זה עוזר? פוגע?

קודם כל:
מהן תגיות מטא?
כל עמוד אינטרנט מורכב משני חלקים HEAD ו BODY.
בחלק העלון של העמוד יש כל מיני פרמטרים שמשמשים את מנועי החיפוש והדפדפנים.
חשוב לציין ששום דבר ממה שנכתב בחלק הזה- לא נראה על ידי הגולשים- זה שקוף מבחינתם.

החלק השני - BODY - הוא החלק הויזואלי של העמוד.
פה מופיעים כל ההנחיות להצגה הטקסטואלית והגרפית של העמוד.
עם כל החלקים שקשורים (סרטים ומדיות אחרות).

החשיבות של תגיות המטא- בניגוד לאלמנטים אחרים שקשורים להנחיות לדפדפנים (כמו הנחיות לקידוד מסויים של העמוד, או הגדרת שפה), היא בתוכן הזה.

מקובל שיש 3 סוגי תגיות הכרחיות:
Title
Description
keywords

אני אישית מקפיד להכניס עוד 2 תגיות שנראות לי חשובות מאוד (No-cache, utf-8) - אבל זה ממש לא חובה.
נשאלתי אם התגיות צריכות לשונות או זהות - ואם שונות - באיזה רמה?

התשובה שעלתה לי מיד היא לא רעיון שלי אלא הבנה בין השורות של מה שגוגל מבצעים.
בGoogle webmaster tool יש בדיקה של האתר.
אחת מהבדיקות - שעולה שם היא תוכן כפול בתגיות.
גוגל בעצמם מציגים את זה כטעות.
ולכן באופן כוללני התשובה לכך ניתנת בצורה מפורשת על ידי גוגל.

אוקי
מה עושה מי שיש לו חצי מליון עמודים באתר? איך הוא יכול להכניס משהו משתנה ברמת העמוד?
התשובה שאני יכול להציע היא לקחת טקסט מסויים שיהיה קבוע- ולהוסיף לו משתנה כלשהו.
זה יכול להיות שם העמוד למשל.
מצד שני אפשר לשכלל את זה, ואם יש באתר פירורי לחם, עם שמות של אייטמים טובים מבחינת ביטויי החיפוש- להכניס את פירורי הלחם כמרכיב המשתנה לmeta tag title.
ולהתחיל איתו את הmeta tag description, ולהמשיך עם שאר המשפט השיווקי.

מה לעשות זו לא הבעיה.
הביצוע - גם הוא לא אמור להיות בעיה.
מה שחשוב לעשות זה את הביקורת - ואת זה גוגל כבר עושים עבורנו - לא??

אין תגובות: