יום שני, 17 בדצמבר 2012

שיפור האופטימיזציה לאתר על ידי שיפור מבנה הקישורים הפנימיים והחיצוניים

קידום אתרים הוא תהליך לשיפור האתר שאמור לענות על הרבה קריטריונים שמנועי חיפוש מדרגים על פיהם את תוצאות החיפוש.

אחד מהקריטריונים הללו שבהם האתר נמדד הוא הפופולריות שלו, וכמות הקישורים שדרכם עוברים הגולשים באתר.
פופולריות היא מדד לנגישות המידע עבור הגולש והערך שזה נותן לגולש, ועוזר לאתר להיות ממוקם גבוה בתוצאות החיפוש.

פופולריות של אתר או שיפור של הפופולריות של האתר יכולה להיות על ידי שיפור מבנה האתר.
בחינה מקצועית של מערך ומבנה הקישורים באתר, כולל הקישורים לעמוד השער - עלולה לגלות שלאתר יש בעיית קנוניזציה.
הבעיה הזו נובעת מחלוקת הכוח של העמוד לכמה עמודים לדוגמה:
http://www.seoptimazer.com
http://www.seoptimazer.com/index.html
http://seoptimazer.com
http://seoptimazer.com/index.html
צריך להגיד מראש- כולם כתובות פיקטיביות של עמוד השער באתר.
אבל הם מתקיימים בגלל טעויות שניתן לתקן בקלות יחסית.
מה שכן צריך לדעת זה שיש לתופעה הזו- קנוניזציה- השפעה רעה על דירוג האתר במנועי חיפוש.



הפיצול של הכוח בקישוריות אומר שבעצם הקישורים לאתר הם מקישורים שאינם זהים, הן בקישורים פנימיים והן בקישורים חיצוניים.
בדרך כלל רוב הקישורים החיצוניים מגיעים לכובת הנקיה של האתר:
http://www..seoptimazer.com

המשמעות של קנוניזציה היא שבמקום שהאתר שלך יקבל קישורים ברמה של 100% לעמוד מסויים- הוא יקבל (לפחות מבחינה ססטיסטית), רק 50% ממה שהוא היה אמור לקבל...

אז מה עושים?
החלק הקל בעניין הזה הוא שאת השינויים באתר שלך - תוכל לתקן בקלות יחסית.
את הקישוריות הפנימית - צריך רק לשנות בעמודי האתר.
את הקישוריות החיצונית תוכלו לשנות בעזרת שימוש בredirect 301 למיקום הנכון.

טיפול בעניין הזה יכול לשפר בצורה משמעותית את הפופולריות של האתר שלך ולהציג אותו גבוה יותר בתוצאות החיפוש של מנועי החיפוש.

תגובה 1:

דניאל בכנוב אמר/ה...
תגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.