יום שישי, 25 בינואר 2013

שיווק באינטרנט והבחירות בישראל

מפלגה אחת בבחירות לכנסת 2013 לקחה על עצמה משהו מאוד מפתיע- ניהול קמפיין בחירות - רק באינטנרט.
מדובר במפלגתו של יניב אלדד - ארץ חדשה.
לא זה המקום להכנס לבעייתיות העצומה שקשורה לאלדד עצמו- האישיות -זו שעמדה במרכז התרחשויות מאוד בעייתיות מבחינה ציבורית והודה בכך בצורה ישירה וגלויה.

הקמפיין של ארץ חדשה התבסס על שיווק מקסימלי באינטרנט וכלל חשיפה בכל המדיות האינטרנטיות. (פעילות ענפה ברשתות חברתיות, הפקת סרטונים והפצתם בצורה מאסיבית ועוד).

אלא שמסתבר שבכל הקשור לבחירות בישראל- זה לא מספיק.
ולראיה- מפלגתו לא עברה את % החסימה.

בישראל של 2013 יש צורך במקביל לקמפיין חכם שפונה לצעירים ולאנשים שחשופים למדיה האינטרנטית, לבצע חשיפה גם דרך מדיות מסורתיות יותר.
יש בישראל מגזרים שלמים שממודרים מהאינטרנט על בסיס תרבותי, וסוציאלי כלכלי, ומסתבר שהם רבים מאוד.
לדוגמה:
  • המגזר החרדי לא חשוף ברובו לאינטרנט.
  • המגזר הרוסי - במגזר הזה יש הרבה מאוד אנשים מבוגרים שחלקם בכלל לא מדבר עברית בכלל ובחלקם- לא יודע להשתמש באינטרנט- והקמפיין שניהל יאיר לפיד ברוסית (קמפיין מתורגם מעברית) מציג את הצד השני של המטבע- קמפיין שכנראה הביא לו 3-5 מנדטים רק מהמגזר הזה.
    (קהל בוחרים מסורתי של ישראל ביתנו שנחשף ללפיד ולמסרים שלו על ידי שימוש במשרד ליחסי ציבור שמתמחה בקהל הזה.)
  • המגזר הערבי- שרוב המפלגות פשוט התעלמו ממנו- אפילו בקמפיין המסורתי...
בקיצור, מי שידע להשתמש באינטרנט ככלי שיווקי אבל לא יזניח את המדיות המסורתיות כגון: יחסי ציבור, דיוור ישיר, קמפיין ממומן במנועי חיפוש, קמפיין ברשתות חברתיות, פרסום ואירוח בלוגים, וכו'.

אין תגובות: