יום רביעי, 3 באפריל 2013

בניית אתרים וקידום אתרים

נשאלתי היום על ידי קולגה - מתי צריך להכניס גורם קידום אתרים למהלך בניית האתר.

התשובה המיידית שלי היתה: מהשלב הראשון.

הרציונל שעומד מאחורי העניין הזה הוא שאם בונים אתר אינטרנט על ידי בונה אתרים שאין לו מושג או שיש לו מושג אבל בזה מסתכם המושג של אותו בונה- האתר יכול להיות ויזואלית- מצויין, מרהיב, (אגב- זה מה שקורה כשבונים אתר בפלאש- גרפיקה וקטורית, אתר יפיפה), אבל בלי שום יכולת לקידום...

וכשבונים אתר ומכניסים מקדם באמצע העבודה- נוצרות שתי בעיות שאם המקדם מעלה בעיות שבגינן צריך לשנות את האתר:
1. אם השינויים הללו לא קלים לביצוע? או אם השינויים הללו עלולים לשנות את הגרפיקה של האתר? איך פותרים את זה?
2. מי מממן את השינויים הללו?
בונה האתר ירצה את עלות (במקרה הטוב רק את העלות), שעות העבודה, הלקוח יסרב לשלם כיון שמבחינתו זה היה אמור להיות כלול בבניית האתר...

בקיצור אם צריך לשקול מתי להכניס מקדם אתרים- התשובה היא מההתחלה.
והסיבה לכך היא שזה בדרך כלל יכול להוזיל משמעותית את עלויות הקידום העתידיות.
וזה נובע מכיון שאם בונים את האתר כמו שצריך- הוא יתקדם לבד.
אולי לא בקצב שבעליו רוצה, או שאולי לא לכיוון שהוא מעוניין בו יותר, אבל הוא יתקדם בעצמו.

ולכן כל אלה מבהירים למה צריך להכניס גורם קידום אתרים מקצועי כבר מהתחלת הפרוייקט.

אין תגובות: