יום חמישי, 11 באפריל 2013

תנועת גולשים: מי חושף אותך יותר? מנועי חיפוש או רשתות חברתיות.

ביל בלוו - מרצה באוניברסיטה בעמק הסיליקון, ערך ניסוי עם 73 הסטודנטים שלו.
הוא חילק אותם לשתי קבוצות: אלה שקידמו את האתרים שלהם באמצעות שיווק ע"י תכנים, כשהם משתמשים במנועי חיפוש מול כאלה שהשתמשו בפייסבוק.

כל הסטודנטים התחילו מאפס.
בלי דומיין, בלי אחסון ובלי אתר.

השאלה שנשאלה היתה:
למי יש תוצאות טובות יותר?להביא גולשים דרך רשתות חברתיות? או כתיבת תוכן ע"י איכותי לאתר - ועל ידי זה להגביר את החשיפה שלו למנועי חיפוש.

הניסוי נערך במשך 45 ימים.

הנה התוצאות:
אחרי 15 ימים



אחרי 15 ימים נוספים



אחרי 15 הימים האחרונים:





ועכשיו למסקנות:
אמנם הפריצה הגדולה בתנועת הגולשים היתה מהפייסבוק אבל תנועת הגולשים משם ירדה לקראת סוף התהליך ב33%.
תנועת הגולשים דרך גוגל הכפילה את עצמה!!!

ועוד דבר חשוב:תנועת הגולשים שבאו ממנועי החיפוש - גדלה מעצמה!!
הסטודנטים שהיו בקבוצה הזו פשוט כתבו תוכן, העלו אותו לאתר/בלוג. וזה הכל.
מצד שני, הקבוצה של הפייסבוק- עבדה הרבה יותר קשה: 
כתבו הרבה יותר תוכן, התחברו ממחשבים אחרים וקידמו את מה שכתבו, התערבו בתכנים מאחרים, והזיעו לא מעט...

יתכן שזה לא מדוייק אבל קידום מבוסס רשתות חברתיות- די מתיש לאורך זמן ומאבד את האפקטיביות שלו...
אולי זה לא מחקר אקדמי אבל הוא מראה בצורה ברורה שקידום מבוסס מנועי חיפוש, המתבסס על תכנים איכותיים יותר ומשמעותיים יותר ושפועלים לפי כללי הSEO - תנועת הגולשים לאתר המטרה ימשיכו לגדול.





אין תגובות: