יום שבת, 20 באפריל 2013

תנועת גולשים: מי חושף אותך יותר? מנועי חיפוש או רשתות חברתיות - תובנות

כמה תובנות לאחר הניסוי שתואר בפוסט הקודם: תנועת גולשים: מי חושף אותך יותר? מנועי חיפוש או רשתות חברתיות.
ההגיון הפשוט שעומד מאחורי הקידום של שתי הגישות צריך להיות שתוכן איכותי ומקורי יקדם אותך.
אחרת מדובר בבור שאי אפשר להחלץ ממנו.

קידום בגישה כזו בגוגל ממלא את הציפיות.
גוגל כעקרון מעוניינים לתת לגולשים שלהם תוכן חדש מקורי ולא מועתק שמתחדש על בסיס קבוע.
אם העלתם חומר כזה לאתר/בלוג שלכם - גוגל מציג אותו לגולשים והם אם הם מצביעים באצבעות - גורמים לגוגל להעלות אתכם גבוה עוד יותר ובכך לחשוף אתכם לעוד גולשים.
וזה מעגל שרק מרחיב את כמות הגולשים שנחשפים לתוכן שלכם.
הקוראים הם אלה שמדרגים אתכם. ולכם אין יכולת להשפיע על זה.
בשלב מסויים הדברים כבר יתבצעו מעצמם. 


בפייסבוק - זה ממש לא עובד כך.
כל הזמן אתם צריכים לרדוף אחרי גולשים שיקראו את החומרים שלכם על ידי כך שתכנסו ממחשבים אחרים ותעשו אייטמים שהעלתם לייק. כדי שאחרים יראו את מה שכתבתם.
ברור שמי שכותב לעצמו לא צריך את כל העניין אבל מדובר בסופו של דבר  -בעניין כלכלי.
ובפייסבוק מדובר בעבודה סיזיפית שברגע שאתה קצת נחלש בה- עלולה להוריד אותך משמעותית.

ולכן למרות שבניסוי התוצאות הראו שבשלב הראשון הסטודנטים שהתבססו על הפייסבוק, קפצו קדימה בצורה מובהקת, עד סוף הניסוי הם ירדו משמעותית - כנראה בשל התעייפות הסטודנטים מהעבודה הקשה.
ודווקא הסטודנטים שקידמו באמצעות גוגל - הראו בסופו של תהליך- ומדובר בתהליך של 45 ימים (לא שנים), תוצאות טובות פי 3 מהסטודנטים האחרים.

ובמילים ברורות ופשוטות: קידום מבוסס מנועי חיפוש טוב הרבה יותר מקידום מבוסס רשתות חברתיות.
והוא גם קל יותר...

אין תגובות: