יום רביעי, 8 במאי 2013

שיקולים בבניית קמפיין ממומן בגוגל

אתמול פנתה אלי לקוחה שרצתה לבצע "קמפיין בזק" (אפשר גם לקרוא לזה "בליץ") בגוגל אנליטיקס.
כיון שביום ראשון יחגגו את "יום האם" בארה"ב, היא היתה מעוניינת לפרסם ספר שכתבה והיה מיועד למכירה לאותו מועד.
אני חייב לציין שמהרגע הראשון - העניין נראה לי די בעייתי.
היא הציבה רף תקציב של 300 שקלים לכל העניין.

מצד שני, גם חשבתי בתחילה שמדובר בתקציב חודשי, ולאחר שליבנתי את העניין עם הלקוחה התברר שמדובר בתקציב ל5 ימים בלבד.
(60 שקלים ליום, כבר נשמע הרבה יותר הגיוני).

אלא שאז נתקלנו בבעיה.
במחקרון מילים קצרצר שערכתי התברר שכל ביטוי עולה בין 6 - 20 שקלים לקליק!!!

ואני מדבר על מינימום להופעה בעמוד ראשון - ולא מקסימום!!!

נתון חשוב בעניין הוא שהמוצר נמכר בסכום של 3.99$.

המשמעות היתה די מיידית- או שמעלים את מחיר המוצר בצורה דרמטית - מה שעלול לגרום למכירות נמוכות במיוחד או שלא מבצעים את הקמפיין בכלל.
בכל אפשרות אחרת - הלקוחה תפסיד סכומי כסף גבוהים הרבה יותר ממה שהיא יכולה להרוויח...

השארתי את השיקול הזה ללקוחה שהחליטה שלא להעלות את הקמפיין.
המלצתי ללקוחה לבנות קמפיין באמזון או בebay -שם לפחות גוזרים אחוז מהמכירה ולא גובים עמלות - ללא קשר למכירה.
מסקנה: 
הופעה בקידום ממומן בגוגל - היא לא תמיד מטרה בפני עצמה.
חייבים לשתף את הלקוח בעת הקמת הקמפיין עבורו- יש שיקולים שהם מעבר לקידום הקמפיין.
חובה לבדוק את הROI של הלקוח ברמת המוצר הספציפי.
כדאי מאוד להציע ללקוח מבחר של אפיקי שיווק אינטרנטיים. קמפיין ממומן או אורגני הוא לא תמיד האופציה היחידה או המועדפת.

אין תגובות: