יום שבת, 18 במאי 2013

מאט כץ מדבר על SEO בגוגל: 9 אלמנטים של קידום אתרים שיגיעו בקיץ הקרוב

בוידאו האחרון ששיחרר מאט כץ- ראש צוות הספאם של גוגל הוא מגלה כמה אלמנטים שמקדמי אתרים יכולים לצפות להם בחודשים הקרובים בכל הקשור לSEO או לקידום אתרים בגוגל.
באופן ספציפי השינויים הבאים מרמזים על השלב הבא במלחמתה של גוגל בהאקרים ובמקדמים המשתמשים בשיטות וטכניקות האסורות על פי גוגל.
השינויים מגיעים מכמה כיוונים וכמה זוויות שונות.

1. פינגווין 2.0
העדכון הזה מוכוון כנגד מקדמים שמשתמשים בטכניקו שחורות (כובעים שחורים).
העדכון הזה שגוגל קוראים לו כך באופן פנימי יהיה הרבה יותר מאסיבי ונקיף מהעדכון הקודם של פינגווין, ויחדור עמוק יותר וההשפעה שלו תהיה הרבה יותר חזקה מהראשון.

2. פרסומים
הרפה מפרסמים מפרים את הקווים המנחים של גוגל.
חשוב מכך- הם יאבדו את דירוג של העמודים שלהם.
גוגל מתכננים להיות הרבה יותר אקטיביים ונחושים במלחמתם בקישורים שנמכרים לכל דורש (Paid links advertising)
מאט כץ הבהיר כי לגוגל אין שום בעיה עם פרסומות אבל כל זה נכון כשהן לא משמשות לקבל דירוג גבוה יותר וPR גבוה יותר.
כץ הציע שאם גורם כלשהו מוכר פרסומות או שטחי פרסומם- זה היה בצורה ברורה ומובהקת ויסומן בהתאם.

3. Payday Loans
כץ הבהיר שישנם תחומים מסויימים שהתחרות בהם חרגה מגבולות הטעם הטוב.
ונתן דוגמה את החיפוש על הביטוי: Payday Loans .
גוגל עומדים לתקוף את הנושא מכמה זוויות.
כץ גם הודיע שבגוגל בוחנים עוד מספר תחומים שהתחרות בהן יצאה מכלל שליטה ולא ברור מי מקדם שם גורמים לגיטימיים ומי לא.
הוא ציין לדוגמה את תחום השאילתות העוסקות בפורנו שבאופן מסורתי היה נגוע בהרבה ספאמרים מקצועיים...

4. הפחתה מערכם של הקישורים בתשלום
גם פה מאט כץ לא מגלה יותר מדי אולם הם ניתן להבין שבגוגל עובדים על מהלך שיגרום לקישורים בתשלום להיות פחות יעילים.
הוא גם הבהיר שהם עובדים על כמה רעיונות לפיתוח כלים שיתנו להם מענה בתחום הזה ויסייעו להם לזהות את הקישורים הללו.

5. אתרים שנפרצו
בגוגל רוצים לשחרר את הדור הבא של גילוי וזיהוי פריצות לאתרים, כמו גם להיות בעלי יכולת ליידע בעלי ומנהלי אתרים בצורה טובה יותר.
הם רוצים להיות בעלי יכולת להצביע לוובמסטרים ולספק מידע מפורט יותר בסגנון של האם הם מתעסקים עם אתרים פרוצים או שיש בהם רוגלות או סוסים טרויאניים.
ובכך לעזור בניקוי האתר.

6. סמכותיות
אם בגוגל יעריכו שהאתר שלך הוא אתר סמכותי בתחום הם יתנו לו דירוג גבוה, שיביא אותו גבוה יותר מעל שאר האתרים.

7. פנדה
גוגל מחפשים סימנים נוספים שפועלים בתחומים "אפורים", או אפילו על הגבול האפור, ומחפשים אחר סימנים אחרים שמראים שהאתר הוא באמת בעלי תוכן איכותי ולהם הם יסייעו כדי להיות מושפעים פחות מעדכון פנדה.

8. שינויים בקסטומיזציה של תוצאות החיפוש
אם אתם מבצעים חיפוש ממוקד וחוזרים כמה וכמה פעמים לאותו אתר- לאחר זמן מה תוכלו לראות שאותו אתר עולה לכם גבוה יותר בתוצאות.
גוגל מבינים שאם נכנסתם לאתר מסויים- הוא כנראה נותן לכם את התוכן שאתם באמת מחפשים.
גוגל מחפשים להכניס שינוי שבו אם אתם נכנסים לאתר מסויים - כך שאם תכנסו - תראו פחות את אותו אתר.
כץ ציין את זה כאמנט שגוגל מתייחסים אליו כיון שהגיע כתוצאה ממשובים של משתמשים רבים.

9. עוד מידע לוובמאסטים ומנהלי אתרים
כץ ציין שבגוגל מעוניינים לתת לוובמאסטים ומנהלי אתרים מידע ממוקד ומפורט דרך Google webmaster tool.
הוא הזכיר בצורה מפורשת את האפשרות לבצע בדיקות של האתר דרך הכלי הזה.

כץ מאמין שהשינויים הללו ישפרו את תוצאות החיפוש ובד בבד ישפיעו על אתרים שפועלים בצורה של ספאמרים.

שורה תחתונה:
מאט כץ טועם שאם אתה מתמקד בתוכן איכותי אין לך מה לדאוג.
אבל אם אתה "שוחה" בתוך טכניקות של "כובעים שחורים" - אתה הולך להיות עסוק יותר בקיץ הקרוב...

אין תגובות: