יום רביעי, 15 במאי 2013

האם הרומן של גוגל עם תוכן שיווקי ינשל את ה SEO?

העליה בהעדפה המסתמנת של תוכן שיווקי מעלה את השאלה האם ניתן לסמוך על האובייקטיביות של האלגוריתם של גוגל כסובייקטיבי לתוכן איכותי?

אופטימיזציה היא המתמטיקה של השיווק. המדע, האלגוריתם, דאטה והמספרים.
אתה יכול לדעת איפה אתה נמצא.
או לפחות יכולת לדעת.
אבל היום, הודות להתגברות התוכן שיווקי מתפתחת היום גישה אחרת לגמרי בתחום של האופטימיזציה: איכות.

חלק מהאתרים ממתגים את עצמם בעזרת קישורים שהם מקבלים מאתרים אחרים.
אבל קישורים מאתרים חלשים בעלי תוכן עלוב כבר לא מספקים את הסחורה.
היום הגישה היא של קישורים איכותיים, ולא כמותם.

נראה שבגוגל התעייפו מהעניינים האלה ומכניסים מודל חדש  - תוכן שיווקי.
החשיפה של עדכון פינגווין - זו שגרמה לקישורים מאתרי ספאם להפוך לבלתי רלוונטיים, והחשיפה של עדכון פנדה - שגרמה לאתרים שעברו אופטימיזציה מוגזמת לעוף ולהענש על ידי גוגל, מבהירות בצורה די ברורה שקידום אתרים כבר לא יכול להמשיך לעבור בצורת הימורים על מה כן עושה את העבודה ומה לא.
כדי לעמוד בתנאים החדשים שהציבו פינגווין ופנדה, יש צורך בסיסי לעבוד לפי כמה טכניקות ולרכוש מספר רב יותר של מיומנויות.
מעבר לכתיבה ברמה גבוהה ויחסי ציבור.
(מעבר לגרימת התקפי לב למקדמי אתרים בינוניים ומתחילים,) עדכוני פנדה ופינגווין גורמים לגולשים - ללקוחות של החיפושים בגוגל לקבל מידע אמיתי, מעודכן ורלוונטי יותר לשאילתות שלהם.


אפשר גם להבין שגוגל לא משאירים רק את האופטימיזציה בצל- אלא עושים את זה גם לאמצעי תקשורת מסורתיים אחרים שעוסקים במדיה אונליין.

ניתן לראות את זה במותגים שיש לחברות מזון מסויימות בארץ אבל בעיקר בחו"ל- כאלה שסביב המותג שלהם התחילו ליצר תוכן - מתכונים, דיאטות, פורומים, שאלות ותשובות ותוכניות מזון שונות.
גוגל ומנועי החיפוש המתחרים שלו, מעדיפים מותגים.
שהם, אחרי הכל - המקור להכנסות שלהם.

אנחנו נמצאים במצב שבו תוכן ממותגים גדולים יכול "לפגוע", מתוכן שמגיע מאתרים הרבה יותר נישתיים וקטנים הרבה יותר.
אם תחפשו ביטויים שאתם מצפים שיתחרו עליהם אתרים קטנים ונישתיים- תגלו בהם מותגים ענקיים.
וזה קורה בדיוק בגלל הסיבה שהוזכרה לעיל- המותגים הגדולים מפתחים סביבם הרבה מאוד תוכן נישתי.
הם מייצרים לעצמם הזדמנויות לחשיפה של המוצרים שלהם ומגבירים כתוצאה מכך את הנאמנות למותג שלהם.

מצד שני...
זה לא אומר שקידום האתרים כפי שהוא היום - יפגע אנושות.
רחוק מכך.
ואפילו אפשר להגיד שזה בדיוק ההפך.
העתיד מבשר לנו על שיתוף פעולה בין שני הגורמים.
לא סתם שיתוף פעולה אלא התמזגות של התחומים אחד לתוך המשבצת של השני.
שזה אומר שמותגים וארגונים גדולים צריכים לחזק את התוכן שלהם באמצעות אסטרטגיות אופטימיזציה לתוכן של קידום אתרים, כמו באמצעות חשיפת הניווט באתרים שלהם למנועי חיפוש בצורה אופטימלית,  ובכך להגביר את תנועת הגולשים לאתר, והגולשים לאחר שיחשפו לתוכן האיכותי, יצטרפו לפורומים של אותו ארגון, וירכשו את המוצרים שלו.

הרעיון העיקרי הוא ליצור סביב הלקוח הפוטנציאלי מגוון של מיומנויות שיחברו אותו לתוכן ומונחי החיפוש כדי להגביר את החשיפה של הארגון ללקוח ובכך ליצור אפשרות הרחבת המסננת שלתוכה "ישפכו" הלקוחות הרלוונטיים.

בגוגל יושבים אנשים חכמים ושחושבים.
אם הם היו רוצים לשים את התוכן השיווקי על הבמה, זה כנראה מה שהיה קורה.
תעשית האופטימיזיה תשרוד ותסתגל לתנאים המשתנים חדשות לבקרים.
היא עשתה את זה בעבר ותמשיך לעשות את זה בעתיד.

אין תגובות: