יום ראשון, 28 ביולי 2013

5 טעויות שכדאי להמנע מהן בקידום אתרים

הימים בהם יכולנו להסתפק בהכנסת תגיות מטה, קישורים מחוות קישורים כדי לקדם אתרים- עברו להם ממזמן.
זה קרה תודות (או יותר נכון - לא תודות) לחבורת האקרים שהשתמשו בטכניקות הרסניות של כובעים שחורים.
מאז גוגל נמצאים במסלול של להעניש את האתרים שמשתמשים בטכניקות הפסולות הללו כדי לקצר את דרכם, ולתת מיקומים עדיפים למי שמספק תוכן איכותי וחווית משתמש משופרת.

להלן 5 טעויות שמאוד קל ומומלץ להמנע מהם כשמשתמשים בטכניקות של קידום אתרים:

1. תוכן משמעותי שדוחף לפעולה
מנועי חיפוש מתוכננים להציג את התוכן האיכותי ביותר בתוצאות החיפוש לגולש.
ולכן התוכן שיש לך באתר צריך לתת לגולש תשובה מדוייקת למידע שהוא מחפש+ לתת לו חווית משתמש מעולה.
אם גולש מגיע לאתר שלך והתוכן בו לא מרשים אותו הוא יעזוב מיד.
זה מצביע למנועי החיפוש שהאתר אינו מציג מידע רלוונטי המבוסס על שאילתת החיפוש של הגולש.
האם תרצה שזה יקרה?
אתה רוצה שהגולשים יגיעו לאתר שלך ויבצעו פעולה מסויימת: רכישה, הרשמה וכו'.
ולכן חשוב לכתוב לגולשים ולא למנועי חיפוש.

2. תוכן כפול או משוכפל
תוכן כפול הוא תוכן שמופיע ביותר מעמוד אחד.
זה דומה לתקליטור שקופץ בין השירים - מעצבן מאוד.
לגוגל אין שום בעיה לזהות את זה.
כשבגוגל מזהים מצב כזה באתר- הם מדרגים אותו נמוך יותר ועלולים במקרים מסויימים להעניש את האתר ולמחוק אותו לחלוטין מהאינדקס שלהם.
צריך גם להבין את גוגל.
הם מעוניינים לתת לגולשים מבחר שונה של תשובות לשאילתות.
לא עשרים עמודים שמכילים את אותו תוכן...
ולכן כשגוגל מזהים עמודים שכאלה, הם משמיטים אותם ולא מדרגים אותם.
ובנוסף- אם גוגל מזהים שהתוכן הכפול של האתר שלך כולל ספאם, מידע מטעה או נסיון לבלבל את מנוע החיפוש - גוגל יכולים להצניח את הדירוג שלך.

3. שימוש במילות מפתח לא נכונות
אם הגולשים לא מוצאים את האתר שלך- מה התועלת בו?
אם תוכן של אתר שעוסק ב"ריתוך מיג" ו"ריתוך טיג" אבל רוב המשתמשים שמגיעים אליו נכנסים אליו אחרי שחיפשו בכלל "סדנאות פסיפס", הוא יפספס את פוטנציאל העיסקי שלו בצורה מיותרת.
זה עניין קריטי להשתמש בביטויים הנכונים ביותר שיביאו תנועת גולשים אופטימלית ואיכותית לאתר.
מומלץ לכוון את ביטויי הקידום, לביטויים הרלוונטיים שמרבית הגולשים מחפשים.
יש הרבה כלים מקצועיים שמקדמי אתרים מקצועיים משתמשים בהם לצורך מציאת הביטויים הללו, אולם מיקוד רק בביטויים הכי מחופשים לא בטוח שיביא לך את תנועת הגולשים האיכותית המבוקשת.
ככל שיש יותר חיפושים על ביטוי- יש יותר אתרי אינטרנט שמתחרים על מיקום בביטוי הזה.
ולכן צריך למצוא את שביל הזהב בין השיקולים השונים.חשוב לזכור גם את ביטויי הזנב הארוך שיכולים להביא תנועת גולשים איכותית יותר, אמנם יותר מצומצמת אבל במקרה הזה עדיף 3 לקוחות ביד מאשר 1000 על העץ...

4. אופטימיזצית יתר.
כן, יש דבר כזה.
עודף קישורים לאתר, דחיסת ביטויי חיפוש לטקסטים, עומס בתגיות המטא, תוכן משוכפל וכפול, כל אלה נחשבים לאופטימיזצית יתר של האתר.
במקום זה - חשוב מאוד להכניס קישורים לאתר מאתרים שרלוונטיים לנושא שבו עוסק האתר, דחיסת מילים וביטויי חיפוש באופן כללי לא מומלצת- ולכן כל עניין הדחיסת היטויים לא צריכה להגיע לכדי מימוש.
והכי חשוב- לחשוב על הקוראים של התוכן ולא על מנועי חיפוש.

5. נקודת מוצא שקידום אתרים - הוא עניין סטטי.
אז זהו שלא- קידום אתרים הוא תחום מתגלגל, שמשתנה ברמה היומית.
חייבים לעדכן את האתר בכל יום. או על בסיס קבוע ותכוף.
גוגל משנים את האלגוריתם שלהם כל הזמן, וגם אתרים צריכים לעבור רענון כל הזמן.

כיון שהכנסת תוכן לאתר יכול להיות קצת מורכב מבחינה טכנולוגית- מומלץ להשתמש בבלוג שמותקן באתר שיקבל פוסטים ותכנים חדשים על בסיס קבוע.

אין תגובות: