יום רביעי, 17 ביולי 2013

שדרוג אתר ואיך לעשות את זה נכון.

מדי פעם צריך לשדרג את האתר של העסק שלך.

מה הבעיה?
פונים לבונה אתרים ומבקשים ממנו לבנות אתר חדש ושיעלה אותו לאחסנה שיש לך ובזה נגמר הסיפור, לא?
אז זהו שלא.

כשגוגל נתקל בכתובות חדשים באתר כלשהו- וכתובות שנשמרו אצלו בcache נעלמו והוא מקבל שם מה שנקרא בז'רגון המקצועי 404  (הדף לא נמצא)- הוא מיד חושד ב"חטיפה"/גניבה של הדומיין על ידי "גורמים עויינים".

למה זה קרה? למה זה קורה?


כנראה שבעבר פנו לגוגל כמה בעלי אתרים שמקרים כאלה קרו להם, ובתגובה - גוגל העלו מודל חדש שבו הם בודקים את העניין הזה לעומק (כנראה בצורה אוטומטית- אחרת אני לא בטוח שהם יכולים להתמודד עם כמויות האתרים שמשתדרגים בכל יום...), מה שיצר מצב, שבו, אתרים ירדו בתוצאות החיפוש במשך חודשים, ורק אחרי תקופה ארוכה, עלו חזרה בתוצאות החיפוש.


באופן רגיל - זה נשמע סביר.
בפועל- כשמדובר באתר של לקוח שקיבל לקוחות דרך האתר- מדובר בסוג של "מכת מוות" לעסק.
העסק לא יכול לחכות שגוגל "יואילו בטובם" להעלות מחדש את האתר...
במצבים מסויימים - האתר יכול להשפיע על קיומו של העסק לחסד או לשבט.

צריך לזכור שמעבר לשדרוג של האתר הקיים יש עוד משמעויות שצריך להתייחס אליהן:
אתר שהיה פעיל במשך תקופה מסויימת רכש במהלך הזמן הזה, כוח מסויים - גולשים נכנסו אליו, אתרים אחרים קישרו אל עמודים פנימיים שהיו בו.
בקיצור- שדרוג של האתר - עלול לגרום לכל זה לרדת לטמיון.

מה אפשר לעשות?
קודם כל להבין שהשדרוג הוא תהליך שצריך לעבור אותו במקצועיות ובנהלים מסודרים.
צריך לבצע את ההפנייה בצורה נכונה- בעיקר כדי לא לאבד את הכוח והקישורים שהאתר הישן צבר במשך השנים.
הנה עוד פוסט שמדבר על העניין הזה:
http://seo-methodology.blogspot.co.il/2010/03/301.html

אין תגובות: