יום רביעי, 17 ביולי 2013

יש לכם עסק או אתר קטן? הכי כדאי שתקדמו אותו בגוגל

מדי פעם יוצא לו מישהו שמפגיז את הבלוגספירה באיזה כותרת מפוצצת, מתחיל לכתוב איזשהו רעיון מופרך ובסוף מסיים בנפיחה ארוכה ומצחינה...
כזה הוא המאמר של מישהו בשם אנידור חקק.
הוא הוציא מאמר שכותרתו:
יש לכם עסק או אתר קטן? לא כדאי שתקדמו אותו בגוגל...




לטענתו - ויש לו הרבה כאלה, גוגל היא חברה ציבורית שרוצה רק להרוויח מהפרסום (מה לא בסדר בזה? חקק בעצמו לא מעוניין להרוויח? הוא אלטרואיסט?), הפרמטרים משתנים (ואנ יתוהה - האם להשאר בינוני מאחור זה המדד של חקק להצלחה?), ודרכי המדידה שגויות (הן שגויות אצל מי שלא מכיר את החומר או את העסק לעומקו).

ולכן במקומו של חקק שהציע לאחרים שלא לקדם את העסק בגוגל- אני מציע לחקק לחפש לעצמו עבודה אחרת.
אבל אני אהיה יותר נחמד ואציע לחקק את התשובה שלי להצעה שלו:
מה האלטרנטיבות של בעל עסק קטן?
לפרסם בטלויזיה?
לפרסם ברדיו?
לפרסם בעיתונות הכתובה? מה שנקרא פרינט?
לפרסם על השלטים הענקיים על האיילון?

האם לחקק יש איזשהו מושג כמה עולים 30 שניות בטלוויזיה? (אין דבר כזה רק 30 שניות- זה בא בחבילות שעולות מאות אלפי שקלים)
או כמה עולה מודעה בידיעות אחרונות? (בפעם האחרונה שבדקתי זה היה 17,000 שקלים למודעה ל5 ימים בלבד- ולא בעמוד השער!!!!)
בקיצור חקק שולח אותם לשום מקום.

ולכן אני אשתדל לענות לחקק בצורה עניינית:
1. גוגל היא חברה רצינית. ציבורית אבל בעיקר רצינית.
היא אולי אחת מ3 החברות הכי רציניות בעולם.
אם תעשיית הנפט היתה שואפת למצויינות שגוגל נוקטת בה- כמות זיהום האוקיינוסים בתאונות שבהן נשפך נפט לים- היו נמנעות בצורה משמעותית.
אם חברות הרכב היו משקיעות בבטיחות את מה שגוגל משקיעה בשיפור האלגוריתם שלה, היו הרבה פחות הרוגים בתאונות דרכים.

גוגל משקיעה סכומי כסף עצומים בשיפור האלגוריתם שלה- כשהמטרה הראשית שלה- היא לתת ללקוחות הסופיים שלה- קרי אנחנו - תשובות איכותיות ברמה גבוהה.
רק כדי להבהיר את העניין- מישהו זוכר את אלטה ויסטה? מנוע חיפוש מהראשונים בתחום? זוכרים את התוצאות ההזויות שהיו לו?
אפשר להשוות אותו לגוגל?

2. הפרמטרים משתנים?
אני אענה על זה בכמה רבדים:
כמקדם אתרים- זה בסדר גמור מבחינתי- זה מסנן את כל החאפרים שנמצאים בתחום ולא ממש מבינים את התחום בצורה מעמיקה.
כלקוח של קידום אתרים- זה ממקם את האתר שלי במקום נכון מבחינת החשיבות שלו בתחום.
אם אני רוצה שהוא ידורג גבוה יותר- אני אשקיע יותר- ולא מדובר תמיד בכסף - אלא יותר בתכנים איכותיים ומקוריים יותר.
זה מה שקובע באמת אם אני באמת אוטוריטה בתחום או שאני סתם מתלבש על התעשיה שבה אני פועל ומזנב בה.

3. דרכי מדידה שגויות?
תבדוק ותייצר דרכים חדשות לבדיקות שלך.
אני חושב שגוגל דווקא מספק לך כלים מצויינים- כמו גוגל אנליטיקס.
זה מדד מצויין לתוצאות העבודה של המקדם.
נכון, זה לא מספיק- צריך לבדוק כמה טרפיק איכותי הגיע, אבל זו ההתחלה.

דווקא עם הסיפא של המאמר אני די מסכים עם חקק.

לדוגמה: כל לקוח צקיך לקבל ניתוח מעמיק של קהל היעד שלו.
לקוח שנמצא באיזור גיאוגרפי כלשהו- אינו זקוק לקמפיין ארצי- זה לא יספק את התוצאה הנדרשת ויעלה יותר מדי.
בשבילו- הקמת וניהול קמפיין קידום לוקאלי הרבה יותר הגיוני.

אבל מכאן ועד לכותרת הבומבסטית והמופרכת הזו?
המרחק רב.

אין תגובות: