יום ראשון, 4 באוגוסט 2013

פינגווין 2.0 : הדור הבא בנשק אנטי קישורי ספאם

ב21.05.13 שיחררו בגוגל את הגירסה החדשה שלהם בטכנולוגיית אנטי קישורי ספאם המכונה פינגווין 2.0.

העדכון הזה נצפה במשך חודשים כשמגוגל זלגו ידיעות שהוא הולך להשפיע ולהיות משמעותי מאוד.
בהערכה גסה, 2.3% מהאתרים שמאונדקסים בגוגל - הושפעו מהעדכון הזה.
זה אולי לא נראה הרבה אבל ההשפעה הגדולה ביותר שנרשמה בעקבות שינויים בגוגל עומדת על 3.1% שנרשמה בעקבות העדכון של פונגווין 1.0.

על פי ראש צוות הספאם של גוגל - מאט כץ, העדכון החדש הרבה יותר מקיף והרבה יותר ממוקד מטרה מהקודמים לו.
אתרים שנאבקו עם השינויים שהיו צריכים לעשות בשנה שעברה- יצטרכו להאבק קשות יותר עם העדכון החדש.

בהרבה מקרים, אתרים שכבר נמצאים הרבה מאוד זמן "בשוק" צברו הרבה מאוד קישורים מאתרים אחרים - שנחשבים היום לאתרי/קישורי ספאם.
לדוגמה: שיווק מבוסס מאמרים, שהיה פרקטיקה מאוד מקובלת בעבר בקידום אתרים הפך ללא לגיטימי מאז שהרבה אתרים החלו לייצר ולהפיץ כמויות עצומות של מאמרים בעלי ערך נמוך מאוד, רק לצורך קבלת קישורים.
היום יש לקישורים האלה מהאתרים הללו ערך נמוך מאוד והם במקרים מסויימים אפילו עלולים לפגוע בבניית הקישוריות.

חשוב להבין שני נושאים בכל הקשור לעדכוני פינגווין:
1. אתרים אינם נענשים באופן אוטומטי על שימוש בטכניקות שהיו בעבר לגיטימיות בקידום אתרים (כגון: קידום באמצעות מאמרים.)
מצד שני- החשיבות של הקישורים הללו יורדת מאוד.
2. קישוריות טובה כן נענשת כשבגוגל מגלים קישורי ספאם. וזה קורה באופן אוטומטי, ללא מגע יד אדם.
כיון שכל התהליך הוא אוטומטי וללא הכוונת יד אדם- אין אפשרות להגיש ערעור (re-inclusion).

כדי לצאת מהמצב הזה ומההשפעות של עדכוני פינגווין חשוב לבעלי אתרים לאסוף קישורים חדשים - לפי הכללים החדשים שפורסמו (בכל מקום) במקום הקישורים שאיבדו את ערכם.
"ייצור עצמי" פשוט של קישורים חדשים לא יעשה את העבודה, כיון שהקישורים צריכים להאסף בצורה טבעית.

במיוחד אם רוצים שהם ימשיכו להשפיע בצורה עתידית וטובה.

אין תגובות: