יום שבת, 24 באוגוסט 2013

כמה זמן להשקיע בקידום אתרים?

כששואלים אותי את השאלה הזו עולים בי הרבה מאוד שיקולים והרהורים בעניין:

1. צריך להשקיע באתר עצמו- בהוספת תכנים, בשיפור כותרות, בתגיות מטא טאגים ובמאמרים שיפורסמו באתר כדי להוכיח שמדובר במקור ידע סמכותי.
2. להשקיע בקישוריות חיצונית - למצוא קישורים מבחוץ שיעלו את החשיבות של האתר.
צריך גם להכניס תכנים לאתרים (מאמרי אורח, פוסטים וכו') אחרים שיקשרו לאתר שלך בחזרה.
3. ואי אפשר להתעלם מהרשתות חברתיות - שהחשיבות שלהן עולה מיום ליום (גם אם לא בטוח כמה לקוחות אפשר לקבל מרשת חברתית- לפחות ברמה של קידום אתרים יש לזה חשיבות).

ועוד לא דיברנו על סרטונים, וקמפיינים ממומנים, והרשמה לפורטלים, והכנת או כתיבת מאמרים מרכזיים ורדיפה אחר אתרים חשובים שיפרסמו אותם, וכתיבת טוקבקים במאמרים של אחרים - בקיצור הרבה מדובר בהרבה עבודה ובעיקר בהרבה מאוד זמן.

אז מכאן יוצא שחשוב להשקיע בנושא לא מעט.
הבעיה היא שכשמשקיעים בצורה רצינית ומשמעותית בנושא, וזה דבר שבהגדרה לוקח זמן , והרבה זמן,  עלולים לפגוע בדברים אחרים- כמו שימור לקוחות או טיפול בלקוחות הקיימים...

איפה עובר הגבול? בין שימוש מושכל בקידום אתר העסק שלך לבין בזבוז זמן משווע כיוון שאם תקבל מספיק לקוחות דרך קידום אבל לא תיתן להם שירות או לא תמכור להם את המוצרים שלך- והם ינטשו אותך?

התשובה צריכה להיות כנראה איפשהו באמצע.
והיא גם נובעת מיכולת הגידול וההכלה של לקוחות חדשים בכל עסק ועסק.
וצריך לשקות בכל פעם כשמגיעים לגבולות מה לעשות ובמה לבחור- לתת שירות טוב יותר ללקוחות הקיימים או להשקיע ברכישת לקוחות חדשים.

אפשרות אחרת - שאני חושב אותה לטובה יותר מבין השתיים האלה היא רכישת שירות של קידום אתר על ידי גורם מקצועי.

אני חייב להגיד שלמרות שאני בעצמי עוסק בקידום אתרים בצור המקצועית כבר יותר מ 14 שנים- אני לא מצליח להגיע לקידום האתר שלי- בגלל כמות הלקוחות שלי.
ולכן שכרתי את שירותיו של מקדם אתרים אחר - חיצוני,  שאני מעריך מאוד ששווה לי ביכולות הקידום שלו, והוא עושה לי את קידום האתר שלי.

זה נשמע מפתיע, אני מסכים, אבל במצב שבו הגעתי אליו שקיבלתי כמות לקוחות גדולה מאוד בתקופה האחרונה- זה שיקול שאני לא יכול להתעלם ממנו.
נכון, אני הייתי יכול להתייחס לעצמי ולעסק שלי כאילו הוא לקוח בפני עצמו ולתת לעצמי את המקום והזמן שצריך לקדם כל לקוח אחר, אבל יש עוד שיקולים בעניין הזה- כשאני מכיר את עצמי ויודע שאת עצמי אדחה ל"סוף הערימה, גם אם תכנון העבודה שלי מאוד מסודר ומאוד מובנה, עדיין לקוח משלם - יגרום לי לשנות את סדר העדיפויות הרגעי שלי- וזה בהגדרה יפגע במאמצי השיווק שלי.

באופן עקרוני אני לא מכיר אף בעל עסק או מנהל שאין לו מאמצי שיווק ופרסום לצורך רכישת לקוחות חדשים.
הנושא של קידום האתר של אותו העסק חייב להיות חלק מרכזי בכך.
גם התקציב לכך צריך להיות מובנה מתקציב הפרסום של העסק- וכבר כתבתי על כך רבות.
אסור להקצות סכום כסף נפרד לקידום. כיון שקידום אתרים הפך בשנים האחרונות ליותר ויותר מכרזי בתחום השיווק - התקציב שלו צריך לקבל את הביטוי לכך בתקציב השיווק והפרסום.

ולכן לסיכום:
כל בעל עסק צריך לבדוק היכן הוא עומד מבחינת הלקוחות שלו- ולהקצות מאמצי קידום אתרים בהתאם ליכולתו לקלוט לקוחות חדשים.
במידה וזה בעייתי- מומלץ לו לפנות למקדם אתרים מקצועי - כדי שהוא עצמו יכול להיות פנוי ללקוחות שלו.

תגובה 1:

קידום מקצועי אמר/ה...

איך להתקדם במקצוע שבו אתה עובד כרגע? פשוט לנצל הזדמנויות שנקרות בדרכך,לא לפחד משינויים והתקדמות במעמד המקצועי,ללכת על זה ולנסות את מזלך.