יום שני, 16 בספטמבר 2013

כמה עולה לקדם אתר אינטרנט?

קודם כל בואו נוריד כמה דברים ברורים וחריגים:
אם אתה חברת טבע, אתה משקיע בשיווק שלך מיליוני דולרים כל חודש.
גם לא מדובר בסתם פעולות קידום רגילות אלא בפעילויות מגוונות של שיווק ופרסום.

אם אתה מסעדה סינית בדרום תל אביב, כל מה שאתה צריך זה 
  • אתר אינטרנט נורמלי בסיסי, 
  • מספר טלפון שיהיה בו מענה, 
  • מפה של איך להגיע אליך.
זה יכול לעלות לך כמה מאות שקלים וזהו.
העניין הוא שרוב הלקוחות הם בין לבין.


התמחור הבא שיוצג להלן הוא על בסיס נסיוני האישי אולם עלול להיות מושפע מהרבה מאוד פרמטרים משתנים שלא יובאו במלואם מטעמים מובנים של קוצר היריעה לפרט כמות עצומה כל כך של משתנים.
(ולא, אין פה סודות מקצועיים...)
יתכן מצד שני שמקדמי אתרים אחרים מחשבים את שעות העבודה, הוותק והניסיון שלהם, ואופי הפרוייקט בצורה אחרת- זה עדיין לא הופך את תמחור שלהם ללא לגיטימי - הכל בסיכומו של דבר לפי ההחלטה של הלקוח.

ריטיינר חודשי

1000-2000 שקלים לחודש
אם יש לך עסק קטן שמוגבל מבחינת מתן השירות שלו לאיזור גיאוגרפי (רופא שיניים, רואה חשבון, או חנות מכולת) תוכל כנראה למצוא מקדם אתרים שיתן לך את המחיר הזה (+/-).
מצד שני רוב המקדמים הפחות טובים (ככה נקרא לזה) נמצאים ברמת המחירים הזו - ולכן צריך מאוד להזהר בעניין הזה.

2500-8000 שקלים לחודש
אם המרחב הגיאוגרפי שבו אתה פועל הוא מוגבל מטבעו אבל אתה פונה לקהלים רחבים הרבה יותר.
התקציב הזה יכול להיות בסדר מבחינת התוצאות שלו אם הוא מותאם לקהל לקוחות סביר, למה הכוונה? תקציב שמותאם לאיזור גיאוגרפי שיש בו 20,000 תושבים לא יתאים לאיזור גיאוגרפי שיש בו 100,000.
בתשלום של 6000 שקלים אפשר לקבל קמפיין קידום בנפח ארצי, כשהעסק שלך ממוקד ואין יותר מדי תחרות מצד מקדמי אתרים אחרים ומתחרים מקצועיים שלך.

8000-24000 שקלים לחודש
אם קהל היעד שלך הוא אזורי, איזור המרכז, שרון, ירושלים או במונחים אמריקאים: החוף המזרחי או המערבי, חגורת התנ"ך וכדומה, אתה צריך לצפות למינימום של 8000 שקלים.
וזה אם אתה מוכר מוצר נישתיאו שירות שאין לו הרבה תחרות.

40,000 שקלים ומעלה
פה כבר מדובר בקמפיין בינלאומי שאיננו ממוקד או אינו נישתי, וכאן ניתן אפילו לבצע קמפיין במחירים גבוהים הרבה יותר.
ניתן לבצע בקמפיינים כאלה הרבה מאוד דברים מעניינים ומקוריים תוך שנזהרים שלא לבצע אופטימיזית יתר.
צריך לזכור שמבחינת מנועי החיפוש אין מגבלה על כמות יצור תכנים איכותיים שמוכנסים לאתר.
ללקוחות מסויימים - הכנסת תכנים איכותיים על בסיס קבוע- זוהי האסטרטגיה המנצחת.
(גם אם המחיר של האסטרטגיה הזו גבוה מאוד).


תמחור לפי שעות

Moz‚Äôs דיווח לאחרונה שמחיר עבודת מקדם אתרים לפי שעה נמדד בין 100-600 שקלים לשעת עבודה.
ממה שאני רואה מסביבי המחירים נעים בסביבות 150- 450 שקלים.

אין תגובות: