יום שבת, 12 באוקטובר 2013

6 צעדים לאופטימיזציה וקידום אתרים בעזרת מחקר מילים. חלק א'

כל אסטרטגית קידום לאתר אינטרנט חייבת להתחיל במחקר מילים מעמיק ויסודי.
זה ברור לכולם- כי הרי אם אין לך מחקר שכזה- מה אתה הולך לקדם? על מה אתה מתבסס?

ביטויי המפתח- או מילות החיפוש, הן ביטויים שבסופו של תהליך אתה רוצה לבחור, תוך שימוש בשפה שבה המבקרים באתר- הגולשים, משתמשים בהן, כשהם מחפשים את האינפורמציה שיש לך ושאתה מוכן לחלוק איתם.
ואנחנו מדברים פה בדיוק רב על המידע שיש באתר הלקוח.

חשוב לזכור שרובם המוחלט של הגולשים, בדיוק כמונו, מחפשים במנועי החיפוש פתרון או תשובות לשאלות או בעיות שהתעוררו אצלם.
אז מציאת תשובות באתרים שהם מכירים- נמצאת בדרך כלל בחשיבות המשנית שלהם - וזה משחק היטב לטובת בעלי האתרים.
חשוב לדעת וליישם את זה כשמבצעים מחקר מילים.

1. שלב א': השאר את הדיעות, הנטיות, ההעדפות והמחשבות האישיות שלך מחוץ לעניין
נכון, אתה מומחה מעולה באתר שלך ובתוכן שיש בו, אבל זכור ששאר העולם, אשתו והבן המאומץ שלהם יכולים לחשוב אחרת...
השפה שלך לא בהכרח משותפת לכל שאר העולם ולכן לא בטוח שכולם מתייחסים למוצרים שלך או לשירותים שאתה מעוניין לספק.
לא בטוח שהביטויים שאתה משתמש בהם הם הם הביטויים המדוייקים שכולם משתמשים בהם.
זה נכון בעיקר אם אתבה ממציא שפה חדשה - גם אם נכונה ומדוייקת יותר.
ואני בכלל לא נכנס לעניין של הבדלים בין תרבותיים כשמדובר בשיווק במדינות אחרות.
והדוגמה הטובה ביותר שאפשר להביא היא הביטוי בעברית "חבל על הזמן" - שיש לו 2 משמעויות הפוכות בעברית מדוברת בו בזמן.


2. סיעור מוחות
חבר את אנשי המכירות, פיתוח המוצר, ההנהלה, הלוגיסטיקה והאינטרנט ביחד בקבוצה והתחל לזרוק רעיונות.
כל קבוצה מביאה את התובנות המיוחדות, היחודיות והמקצועיות מהצד שלה לנושא.
חלקן של הדיעות אפילו יפתיעו את שאר הקבוצות או אפילו רק את חלקן.
בשלב הזה- אין שום דיעה שהיא לא לגיטימית ואפילו כדאי בשלב זה לתת חופש יצירתי למי שרוצה להעלות רעיונות חדשים משוגעים או סתם לא רלוונטיים.
הדיעות הללו- לפחות חלקן יפתח לכם כיווני מחשבה שלא העלתם בדעתכם ויוכלו להיות מרכיבים משמעותיים באסטרטגית הובלת המוצר או השירותים שלכם למקורות חדשים של שיווק ומכירות.

3. ערבב את הכל ובדוק מה יצא...
יש לך רשימת ביטויים לקידום ראשונית ובסיסית.
עכשו שפוך הכל לתוך רשימת כלים אינטרנטיים שיראו לך מה פיספסת ולגלות ביטויים שיכולים להיות מידע תחרותי או כזה שמביא גולשים פוטנציאליים לאתר הלקוח.
יש הרבה מאוד כלים מצויינים לצורך הזה שיכולים לתת לך מידע חיוני וחשוב לגבי הביטויים.
רובם של הכלים הללו מגיעים עם פונקציה של הצעת ביטויים וגיוון ביטויים.
חלקם גם נותן הערכה בדבר כמות הטרפיק שיש על כל ביטוי וביטוי.
צריך מאוד להזהר בעניין הזה.
בעבר עבדתי במקום עבודה שבו טענו שצריך להכפיל את התוצאות שמתקבלות מהמחקר מילים שמגיע דרך גוגל בפי 20 - מה שהסתבר כממש לא רציני...
זה אמנם עשה את האפקט על הלקוח אבל לא הביא את התוצאות המכוונות.

הכלים המרכזיים והחשובים (- לפחות בעיני) הם:
WordTracker
Google’s AdWords Keyword Planner
Keyword Discovery
Google Suggest

צריך להכניס את רשימת הביטויים שיש לך ולראות מה יוצא לך מהצד השני.
אני משוכנע שיהיו לך הפתעות.
בטוח שללקוח שלך יהיו הפתעות.
זה קורה בעיקר בגלל שהלקוח מגיע עם קונספציות מוקדמות ונטיות שכוללות הרבה סיסמאות שיווקיות שלא מביאות גולשים או לא מוכרות בכלל למי שלא נמצא בתחום שבו נמצא הלקוח.
לדוגמה:
"המקום הטוב ביותר בשבילך" יכול להתייחס לצימר, לחברה קבלנית, או למרפאה של רופא שיניים...
אין לזה שום משמעות מבחינת מחקר המילים.

חשוב לשקול את כמות התנועה שהביטויים מביאים איתם ולהשוות את האתרים המתחרים לאתר הלקוח.
בחלק מהכלים ניתן לקבל ביטויים שהאתרים המתחרים משתמשים בהם - ומהווים מידע יקר ערך - סוג של ריגול תעשייתי.

התוצאות האידיאליות הן ביטויים שיש עליהם תנועה ורלוונטיות גבוהה למוצר או לשירות של הלקוח שאין עליהן תחרותיות רבה מדי.
ככל שיש יותר אתרים שמתחרים על אותו ביטוי- התחרות גבוה היותר ויש קושי גדול יותר להגיע לתוצאות גבוהות במנועי חיפוש.

אין תגובות: