יום שבת, 5 באוקטובר 2013

כובעים שחורים וכובעים לבנים: איפה אתם בינהם?

הגישה של אדוארד דה בונו ל6 צבעים של גישות בכתיבה נראית לכאורה לא מתאימה למקדמי אתרים.
נם מסונפים תחת 2 סוגי כובעים: כובעים שחורים- כאלה שמשתמשים בטכניקות שגוגל אסרו או שהם כנראה יאסרו בהמשך כיון שכל מטרתם היא להטעות את מנועי החיפוש. מול מקדמים שעושים את העבודה במסגרת החוקים הנוקשים שגוגל מתווים בצורה לא ישירה  על בסיס ארוך טווח.

הכובעים השחורים משתמשים בטכניקות של דחיסת מילות מפתח, שימוש בכתיבת טקסטים בפונטים זעירים או הזהים לרקע של העמוד, ויצירת עמודים שמתאימים למנועי חיפוש אבל נסתרים מהגולשים.
הטכניקות הללו נחשבות ליצרניות ערך גבוה בטווח הקצר ודוחפות את העמודים של הלקוח גבוה בתוצאות החיפוש, ומצד שני הן בעלות סיכון גבוה ועלולות לגרום להענשה של האתר.

לפי ההגדרות של דה בונו, הכובעים השחורים צריכים להיות מובחנים ומובדלים, אבל מצד שני האסטרטגיה הזו לוקחת את הגישה ההפוכה.

באשר למקדמי אתרים שנחשבים לכובעים לבנים, אלו פועלים לפי ההנחיות הברורות של גוגל.
מקדמי האתרים הללו משתמשים בטכניקות של תוכן עשיר חדש ומקורי שמתעדכן על בסיס קבוע ומתחלף, בניית קישוריות טבעית, תגיות מטא רלוונטיות ומדוייקות, כשכולו נבנה על בסיס מחקר מילים מדוייק ומותאם ללקוח, צרכיו והשירותים שהוא מספק.

בין שתי האסטרטגיות הללו ישנו מרחב גדול מאוד של קידום אתרים אפור.
מדובר ברחב שמשלב באיזשהי צורה את שני הגורמים הללו - טכניקות לבנות עם "משהו שחרחר"... במינונים שונים ומשתנים.
כשהכוונה היא להנות מכל העולמות.

דיווחים שונים על עונשים לחברות שפעלו בתחום ובטווח הזה גרמו להרבה מאוד להמנע מכך אבל לא לכולם.

חשוב לציין שהעניין הזהמאוד אירוני כיון שחיפוש בגוגל של הביטוי:
‘Grey Hat SEO’
מעלה כמה תוצאות מאוד מפתיעות.

אבל לסיכום צריך לזכור שכתיבה איכותית תמיד תנצח את הטכניקות השליליות בטווח הארוך.

אין תגובות: