יום שבת, 2 בנובמבר 2013

פרסומות מתחרים על סרטונים שלך

פנה אלי לקוח בשאלה שהטרידה אותו.
הטרידה אותו? הטריפה אותו...
העסק התעשייתי שלו השקיע אלפי שקלים בהכנת סרטוני בדגה של המוצרים שהוא מייבא מחו"ל, והועלו ליוטיוב.
לאחר שהסרטונים הוטמעו באתר, הוא גילה להפתעתו שהמתחרים שלו מקבלים חשיפה על חשבון הסרטונים שלו.
המודעות הממומנות שלהם מופיעות בכל פעם שהסרטון שלו "רץ" על ידי הגולשים.
למותר לציין שאפשר להבין את הלקוח ואת האכזבה שהוא מפתח בכל פעם שהוא רואה את העבודה המצויינת שלו - כשהיא מופנית לעבר המתחרים שלו...



מה אפשר לענות לו?
אז ככה:
1. youtube הוא שירות חינמי (לגולשים) של גוגל (גוגל רכשו את החברה המצויינת הזו לפני כמה שנים), והם רוצים להחזיר לעצמם את ההשקעה וגם להרוויח.
בסופה של שנה חשבונאית- גוגל היא חברה ציבורית שמעוניינת להציג למשקיעים שלה רווחים - בדיוק כמו כולם.
וזו הדרך היחידה שלהם להחזיר לעצמם כסף- הכנסת פרסומות של חברות שרלוונטיות לסרטונים הללו.

גם צריך לזכור שליוטיוב הזו יש הוצאות עצומות על בניית ותפעול מערך שרתי הוידאו שמספקים את השירות החינמי הזה.

2. העובדה שגוגל מציג על הסרטונים את המתחרים היא לא אומרת בהכרח שהגולשים יכנסו לפרסומות (את חלקם היא בכלל מעצבנת...).

3. מה ניתן לעשות נגד זה?:
הכי פשוט הוא להעלות את הסרטונים למקום אחסנה אחר, כזה שלא מתפרנס להנושא- למשל לשירות של אמזון AWS ולהתקין באתר נגן כלשהו, ואז אין פרסומות והכל בסדר גמור.

4. מצד רביעי כדאי מאוד לזכור עוד נקודה חשובה:
יוטיוב הוא לא "עוד אתר אינטרנט סתמי".
מדובר במנוע חיפוש שמביא הרבה מאוד תנועת גולשים לאתרים ולכן לא כדאי להתעלם ממנו.

לסיכום - אני חושב שהפרסומות יכולות להיות קצת מעצבנות אבל צריך לזכור שהכלי הוא הוא אמנם חינמי לנו לגולשים אבל לא לחברה המצויינת שעומדת מאחוריו ואם אנחנו רוצים שהיא תמשיך להיות חזית השירות ובחינם- שווה לתת לעניין הזה צאנס.

ועוד נקודה אישית:
אני לא חושב שמי שפונה לרכוש משהו באינטרנט - רוכש מיד מהספק הראשון שהוא רואה.
האינטרנט מציג לנו את שיטת השוק המשוכלל של מילטון פרידמן בצור האופטימלית שלו (אם בעבר היינו נוהגים לרכוש רק באיזור הגיאוגרפי הקרוב לנו - היום אנחנו רוכשים מכל העולם בלי שום בעיה)...

ולכן אם יש לך מוצר איכותי - שנותן תוצאות טובות יותר- תן לשוק לעשות את שלו.

אין תגובות: