יום שלישי, 2 בדצמבר 2014

6 שינויים בקידום אתרים שצריך להתייחס אליהם בשנת 2015

תחום קידום האתרים משתנה כל הזמן.
טרנדים חדשים נכנסים כל הזמן לטקטיקות שבהם משתמשים המקדמים והמשווקים באינטרנט.
התחום דינמי יותר מתמיד.

רק ב2014 היו 13 עדכונים משמעותיים של האלגוריתם של גוגל - ואנחנו מדברים רק על אלו שאנחנו יודעים עליהם בצורה מפורשת ופורסמו.
אבל מאחורי הקלעים - יש כמעט בכל יום שינויים ועידכונים של האלגוריתם.
חלקם מיועדים לבדיקות שעורכים בגוגל וחלקם הם עידכונים קבועים (עד העידכונים הבאים כמובן...)

מהם כיווני העדכונים שמקדמי האתרים צריכים להתייחס אליהם לקראת 2015?

seo-2015.jpg (800×534)

1. יצירת אופטימיזציה לגולשים במובייל.
כבר ב2012 העריכו שבשנת 2014 כמות הגולשים שיגיעו לאתרים דרך מכשירים סלולריים/מובייל תעלה על אלו שגולשים ממחשבים נייחים.
הם צדקו.
גוגל אף טוענים שחווית המשתמש באתרים רספונסיביים טובה יותר לגולשים, והחלו להוסיף הערה “mobile-friendly” לאתרים שהם באמת ידידותיים לאתרים לגולשים ממכשירים ניידים.

האם האתר שלך ידידותי לסמארטפונים?
ניתן לבדוק את זה כאן:
https://www.google.com/webmasters/tools/mobile-friendly/

2. אופטימיזציה למנועי חיפוש אחרים (יאהו בינג וDuckDuckGo)
האם יתכן שמנועי חיפוש אחרי מגוגל יתחילו להתרומם בשנת  2015?
זו שאלת המליון דולר שנשאלת כל שנה שוב ושוב.
התשובה לא ברורה אבל יש כמה התפתחויות שצריך לתת עליהן את הדעת.
הדפדפן הפופולרי פיירפוקס העיף את גוגל מברירת המחדל שלו כמנוע החיפוש והיום יאהו עושה את העבודה במקום גוגל.
גם מנהלי הדפדפן ספארי יסיימו את ההסכם שלהם עם גוגל ובינג- מנוע החיפוש של מיקרוסופט ויאהו עובדים על העניין מהצד שלהם.
גם האפשרות לשנות את ברירת המחדל של הדפדפנים iOS 8 ו OS X מגוגל ל DuckDuckGo קיימת.
כשהאפשרויות לחשיפה דרך מנועי חיפוש אחרים מגוגל- חשוב לדאוג לפעול גם לפי מה שאותם מנועים מציגים כפרמטרים מרכזיים לקידום וחשיפה של הלקוחות לקהל היעד.
לא, עוד לא במקום- אלא רק בנוסף.
להוריד את גוגל ממעמדו - יהיה קשה ואנחנו עדיין לא מתקרבים לשם ובכל זאת- כדאי להתחיל לתת את הדעת על הנושא.

3. לשנות את המיקוד בקידום ממיקום ביטויי החיפוש לבדיקות ROI 
אם אתם חברה לקידום אתרים או מקדמי אתרים שרצים להגיד ללקוח בכל חודש - הנה המיקומים שלך- ובמילים האלה אתה מקום ראשון- הגיע הזמן לקריאת השכמה.
כבעל עסק מה היית מעדיף לשמוע ממקדם האתר שלך:
  • ברכותי - אתה ממוקם במקום הראשון על הביטוי "בדיקות קרינה אלקטרומגנטית" או "הקלטת שיחות" אבל אנחנו לא בטוחים כמה הכנסות או מכירות זה הביא לך...
  • הפוסט הגרפי שהעלינו בחודש שעבר הביאו ליצירת 55 קישורים מאתרים ובלוגים שקישרו אלינו שיצרו 78 לידים מלקוחות והכנסות ישירות מאותם לידים של 652,547 שקלים.

מה אתם מעדיפים?
דו"ח מצועצע עם גרפים ופרמטרים או שאתה מעוניין לדעת מה היה ההחזר שלך על ההשקעה?
התשובה בגוף השאלה די ברורה.
לא?

4. התמקדות על רשתות חברתיות
בעבר הרשתות החברתיות שימשו בעיקר להפצת תכנים- מה שיצר מצב שכל ארגון ועסק פתח חשבון בכל רשת חברתית והעלה אליו בצורה זהה את כל התכנים שלו.
קהל הלקוחות הפוטנציאלי שלך מצפה ממך לספק להם תוכן על בסיס אישי שמיועד לתכנים שהם רוצים או צריכים לצרוך.
יותר נכון להתמקד בשנים שלושה ערוצי רשתות חברתיות ולא להיות מוצף בהם.
זה יסיע לך להתמקד בהם ולייצר לידים ומכירות, אבל גם יסייע לך לבנות עוקבים קבועים ונאמנים שיפיצו את התוכן שלך.
זה יציג את התוכן והמותג שלך לגולשים חדשים, ואולי גם יביא לאפשרויות לקבלת קישורים חדשים.

5. קבלת קישורים במקום יצירת קישורים
כשמסתכלים דרך כל השינויים שגוגל הכניסו לאלגוריתם שלהם במשך השנים יש דבר אחד שלא השתנה וכנראה גם לא ישתנה לעולם: קישורים שמקשרים לאתר הם המדד האיכותי ביותר והמשפיע ביותר על קידום ביטויי חיפוש.
יש כל מיני אספקטים שצריכים להתייחס אליהם אבל קישורים טובים - עם דגש על קישורים טובים- תמיד יהיו מרכיב חשוב בקידום האתר.
וזה כאמור לא הולך להשתנות לא ב 2015 ולא לעולם.
כשמבינים מה גוגל מנסים לעשות- ואיך לדרג את האתרים ברשימת התוצאות גם מבינים למה.

התקופה של איסוף קישורים מאתרים ובלוגים לא רלוונטיים עברה מהעולם.
גם התקופה של קניית כמות עצומה של קישורים מאתרים לא קשורים הסתיימה די ממזמן.
קבלת קישור בעל איכות גבוה מאתר אחד שיש לו רלוונטיות לתחום בו עוסק הלקוח שלך ושיש בו תנועת גולשים גבוהה - טובה פי כמה מכל פתרון אחר- וזה כולל כמה נושאים:
  • קידום האתר
  • הפניית גולשים
  • קבלת לידים 
  • מכירות
  • חשיפה למותג

(רמז: עבודה משותפת עם משרד יחסי ציבור יכולה לתרום הרבה יותר ללקוח).

6. קביעת והתמקדות בביטויי חיפוש מדויקים 
הימים בהם הביטויים היו "רחבים" וכללים מדי - עברו מהעולם.
אמנם הם הביאו כמויות יפות של גולשים לאתר של הלקוח אבל האפקטיביות שלהם היתה נמוכה עד בזבזנית למדי.
גם העלות של קידום מהסוג הזה גבוהה יותר מדי ביחס לעלות ולהשקה ובעיקר לתוצאות.
התמקדות בביטויי זנב ארוך לא רק שמביאה את הלקוחות הנכונים לאתר הלקוח - היא גם קלה יותר לקידום. כי לרוב אין לה תחרות גדולה מדי.
מספיק להתייחס לביטוי "עורך דין מקרקעין" מול עורך דין שהוא בעברו "מפקחת על רישום מקרקעין" - כדי להבין את המשמעות:
הראשון כללי מדי והתחום עצמו כולל הרבה מאוד קטגוריות שרובן לא נמצאות רלוונטיות ללקוח. השני ממוקד מאוד ויביא ללקוח רק את הלקוחות שבאמת זקוקים להתייחסות המקצועית שאותו עורך דין יכול לספק.
נקודה נוספת שצריך להתייחס אליה היא כמות תנועת הגולשים שהיא בבחינת זבל עבור הלקוח.
נתקלתי במשרד עורכי דין שקידמתי בעבר שבשל כמות הגולשים שהגיעו לאתר - ולא היו רלונטים, העסיקו את המשרד בכמויות עצומות של זמן והתעסקות.
גם לזה צריך להתייחס ולכן התמקדות בביטויי זנב ארוך צריכים להיות המיקוד של הקידום. לטובת תוצאות הקידום ולטובת האדמיניסטרציה של הלקוח.
בעניין הזה שיתוף הפעולה של הלקוח הוא קריטי להצלחת הקמפיין קידום.
יש הרבה לקוחות שזה לא מעניין אותם- ולכן התפקיד של מיקוד הלקוח תופס נפח משמעותי יותר בתחום תפקידיו של המקדם.


אין תגובות: