יום שבת, 27 בדצמבר 2014

7 תחזיות לגבי קידום אתרים ותוכן לקראת 2015

שנת 2015 מתקרבת במהירות וזה זמן מצוין לחשוב מה יקרה בה. או לפחות לנסות לחזות מה יקרה בה בכל הקשור לקידום אתרים וכתיבת טקסטים לאינטרנט.

1. עדכון פינגווין 3.0 
הגיע אלינו באוקטובר אחרי הרבה זמן שציפינו לו והוא לא ממש הצליח להפתיע אותנו.
למרות שגוגל התריעה מראש שזה הולך לזעזע את התעשייה- זה לא היה ממש שוק רציני.
לפי כמה בלוגים - העדכון הזה נמשך עד ללפני מספר שבועות- משהו שהוא ממש לא אופייני לגוגל. (לרוב העדכונים שלהם רצים במשך שבוע עד 10 ימים ומקיפים את כל העולם), מה שגרם לגל ניחושים לגבי גוגל והאם ההיעדרות או השתיקה של מאט כץ אשמה בכך...
התחזית שלי היא שגוגל יגיעו במשך השנה הקרובה עם עדכון הרבה יותר משמעותי, ובעקבות כך - אולי גוגל יתחילו לבצע עדכונים משמעותיים על בסיס קבוע ולא תקופתי.


2. התמקדות על סלולרי כשמדרגים אתרים
זה לא סוד שבשנת  2015 אתרים שמותאמים לסלולרי יהיו עסק רציני.
אנחנו נראה את ההשפעה של זה בכל הקשור לקידום אתרים די בקרוב.
למה? כי גוגל כבר התחילו לתייג אתרים כידידותיים לסלולרי (mobile-friendly) בעמודי תוצאות החיפוש (SERP), שזה בעצם תיוג אתרים שיש להם נראות באתרים סלולריים הן מבחינת הטכנולוגיה והן מבחינת חווית המשתמש.
וזה עומד להשפיע בקרוב בצורה ישירה על דירוג האתרים בתוצאות החיפוש, במיוחד כשמשתמשים ישתמשו באפליקציה של גוגל לחיפוש אתרים מהסלולרי שלהם.
למה? כי הם כבר הודיעו על זה בבלוג המרכזי שלהם - והם כבר עושים עם זה ניסיונות.
מה המסר? אם האתר שלך לא מותאם לסלולרי (רספונסיבי) כדאי שתתקן את זה ובהקדם האפשרי.

3 עוד תוכן ממוקד
הודות ליכולות המשתפרות של ניהול מרכזי מידע גדולים (BIG DATA), המותגים מצליחים לנהל מידע עלינו כצרכנים בצורה יעילה יותר ולהתאים אותו בצורה אישית לכל אחד ואחד.
המידע שהם יפיקו בצור הממוקדת יעביר הצעות לרכישה ומידע שיהיה מותאם לכל אחד מאיתנו על בסיס ההעדפות שלנו כצרכנים וכמשתמשי קצה מובדלים מאחרים..

4. עוד מידע וכלים לקידום אורגני
בשנה האחרונה גוגל הציגו כלים ומידע על תוצאות החיפוש.
הרבה חשבו שבשלב מסוים גוגל יפסיקו עם זה אבל לא ברור מה יעלה ומה יקרה בעניין הזה.
יתכן שנמשיך לראות את גוגל ממשיך להוציא ולהציג כלים כמו מחשבון המשכנתאות ולהמשיך לחשוף תוכן ישיר לגרף הידע כדי ליצור תשובות טובות יותר בעמודי תוצאות החיפוש.

5. אנשי קידום אתרים יתחילו לרדוף אחרי אזכור מותגים כמו אחרי קישורים.
בימים האלה לאחר העדכון של פינגווין הרבה מקדמי אתרים שואלים את עצמם מה יהיה על הקישורים שהם אספו ללקוחות שלהם במשך השנים ומה לעשות הלאה.
העובדה הזו בתוספת העובדה שקידום אתרים הולך להתאחד עם יחסי ציבור מקוונים, יש להעריך שנתחיל לראות את מקדמי האתרים רודפים אחרי ציון שם המותגים שהם מקדמים באתרים סמכותיים יותר ויותר, ושמים -פחות משקל על קישורים.
למה?
ציון שם של מותג יכול להיות מאוד משמעותי וחזק, ואם אין קישור - מקדם האתר לא צריך לחשוש מבעדכון הבא של גוגל...

6. קידום אתרים יתמזגו עם שירותים אחרים ותפקידים אחרים.
כמו שצוין בסעיף הקודם, מקדמי אתרים וחברות לקידום אתרים התחילו להתמזג עם חברות ליחסי ציבור מקוונות, והטרנד הזה הולך להתגבר ב2015.
בנוסף, השילוב עם תוכן ורשתות חברתיות במונחים של טרנדים של מגמות עבודה - נראה שהחברות יתחילו להעסיק עובדים בתחום כחלק אינטגרלי של כוח האדם שלהם ולכן גם יתנו שירותים מקיפים תחת אותה קורת גג.
וכל זה כדי לשלוט על התחום.

7. קמפיינים של תכנים ישתלבו ויוצלבו בכל ערוצי הפרסום ובכל הפלטפורמות
כשיש יותר פלטפורמות זמינות יותר מאי פעם, וכשהמטרה ליצור תוכן מותאם אישית, אנו יכולים לצפות שבשנת 2015 נראה את החברות מציעות ללקוחות יותר מידע על פני יותר ערוצים.
און ליין ואוף ליין.
המידע הזה ישתנה מפלטפורמה לפלטפורמה ובאמת יתאים את עצמו לצרכים של לקוח הקצה.
זה אומר החברות יצטרכו להשקיע משאבים משמעותיים ביצירת תוכן מותאם ללקוח הקצה, שייתן לו ערך אמיתי, שיהיה ייחודי עבורו, בכל פלטפורמה שהוא מחפש בה.

אם יש לכם מה להוסיף? אשמח לשמוע.



אין תגובות: