יום שני, 2 בפברואר 2015

האם גוגל עדיין רלוונטי?

לקוחות של כל עסק רוצים למצוא את הספק שלהם.
אף אחד לא אוהב שמוצאים אותו ומתעלקים עליו כמו בכמה שירותי שיווק מהסוג של טלמרקטינג או טלמיטינג, או אפילו על ידי ניוזלטר שהם לא חתמו עליו מעולם.

לקוחות בדרך כלל אוהבים לחפש ולמצוא ובעיקר לבחור את השירות שמוצא חן בעיניהם.
עד לאחרונה הסתיימו החיפושים הללו בישיבה מול מסך ומחשב וחיפוש בגוגל.

מי שהציע ללקוחות הללו את השירותים  (דרך אתרים של ארגונים כאלה ואחרים) היה גוגל.
למעשה, התפתחה תעשייה שלמה של מקדמי אתרים שסייעו לאותם בעלי אתרים וארגונים להופיע בראש תוצאות החיפוש.
אגב זה נכון גם לגוגל וגם למנועי חיפוש אחרים.
למעשה, חברות וארגונים רבים שלמו סכומי עתק לחברות לקידום אתרים שהתיימרו להבין את גוגל ואת האלגוריתם שלו ועקבו אחר השינויים הקטנים שאנשי גוגל עשו על בסיס קבוע.

התוצאות היו מעורבות.
לפעמים בעלי אתרים מצאו את עצמם במקום ראשון בתוצאות החיפוש ולעתים נפלו למיקום בתחתית העמוד העשירי. וכל זה לפי השינויים שגוגל עשו באלגוריתם שלהם.
אבל זו הייתה רק ההתחלה.
אתרי מסחר אלקטרוני, רשתות חברתיות, מכשירים עם מסכים שונים ומשתנים הפכו את הנושא למאתגר במיוחד.

נכון להיום הלקוחות עוברים על פני אפיקי שיווק רבים ומגוונים כדי להגיע למידע שהם זקוקים לו.
לא תמיד גוגל הוא המקום הראשון שהם מחפשים בו.



אמזון
הייתם מאמינים שגוגל טוענים שהמתחרה הגדול ביותר של גוגל - הוא אמזון?
אריק שמידט - מנכ"ל גוגל טען בראיון שנערך אתו, שאנשים לא חושבים על אמזון כמנוע חיפוש אבל כשהם רוצים לרכוש משהו - הם מחפשים אותו קודם כל שם.
למעשה אמזון נכנסים גם לזירת השירותים: אם אתה רוכש מוצב מורכב- אתה עלול לקבל פופאפ שישאל אותך אם אתה זקוק גם לשירות הרכבה...

רשתות חברתיות
רוב הרשתות החברתיות כוללות אלמנטים ופיצ'רים של חיפושים ברמות שונות של תחכום.
חיפוש של "בדיקות קרינה" ברשת חברתית יעלה רשימת בודקי קרינה או חברות שעוסקות בכך, בתוספת ההמלצות של החברים שלי שעשו לייק לאותו ספק שירות.
חיפוש ביטויים בטוויטר יביא גם מוצרים וגם שירותים שכולל גם ביקורות וגם קישורים לאתרים.
גם בפינטרסט, החיפוש מציג לא רק את המוצרים ואת התמונות שלהם אלא גם הערות שהוכנסו על ידי אנשים אמיתיים שהשתמשו במוצרים הללו.
כשהייתי צריך לתרגם משהו - תרגום טכני - נכנסתי ליוטיוב וחיפשתי הסברים על שימוש בתכנות תרגום, ואיך לשפר את התרגום שלי דרכן.
היה קישור לתכנות- קניתי אותן ועכשיו אני עושה את זה לבד.

סלולרי
היישומים הרבים והאפליקציות הרבות שפותחו לטלפונים חכמים וטאבלטים מספקים לאנשים שמחפשים משהו, שליטה רבה יותר בחיפוש שלהם.
אפליקציות כמו סירי מאפשרים לנו להפוך את החיפוש לוורבלי (חיפוש מילולי) ולקבל תוצאות בהתאם.

סטטיסטיקות
חשוב לנתח את הכניסה של הגולשים לאתר ואת מקורן.
אולם חשוב לדעת שכמעט 60% מהכניסות לאתרים - לא ניתנות לאיתור.
מסתבר שגולשים רבים מגיעים כתוצאה מהפניות והמלצות של חברים, קישורים ממיילים שהם קיבלו, הערות שהם קראו ברשתות חברתיות וקישורים מסלולרי.

מה זה אומר לבעלי אתרים שרוצים טרפיק גדול יותר באתר שלהם?

כדי להימצא על ידי הלקוחות צריכים נוכחות משמעותית באינטרנט.
צריך לחשוב מעבר לגוגל או לבינג.
צריך לחשוב מעבר לאופטימיזציה לקידום אתרים.
הביטוי החדש שרץ ברשת הוא Web Presence Optimization  -WPO.

שזה אומר פיתוח תוכנית שיווק באינטרנט שמכילה חשיפה של השם שלך, חשיפת שם החברה/ארגון שלך, השירותים והמוצרים שאתה מוכר ללקוחות הפוטנציאליים שלך.
וזה לא משנה איך או איפה הם מתחילים את החיפוש שלהם.

אמנם קידום אתרים (SEO) עדיין מהווה נדבך חשוב מאוד במארג הזה אבל הוא כבר לא מספיק.
שזה אומר:
אתר ידידותי, רספונסיבי, שמותאם לקהל היעד.
זרימה רצופה של מידע חדש עדכני ומקורי.
ונוכחות גם בגורמים אחרים: בלוגים, רשתות חברתיות, בלוגים, ודואר אלקטרוני.

אין תגובות: