יום ראשון, 29 בנובמבר 2015

5 סיבת למה להפטר מלקוחות קידום אתרים

כן כן...
הכותרת אינה שגויה. קראתם אותה בדיוק כפי שהיא צריכה להיות.
בדיוק כמו שלקוח יכול לפטר אתך- גם אתה יכול לפטר אותם.
לכל מקדם אתרים יש 1-2 לקוחות ש"באים לנו לא טוב"...
כולנו רואים אותו מזוהים בטלפון ובא לנו למות ולא לענות להם.
אנחנו מסתתרים מאחורי הודעות "אני בנהיגה" או כל מיני סמסים העיקר לא לענות ללקוח...
בקיצור... מספיק זה מספיק.
הגיע הזמן לפטר את הלקוח הזה.
הוא גורם לנו לא לישון בלילה, כל לילה...
הגיע הזמן לנהל את עצמך, את החברה שלך, את הלו"ז שלך ואת ההנאה שלך מהעבודה שלך- גם זה קריטי וחשוב מאוד .
הגיע הזמן לפטר את הלקוח הגרוע הזה, ואם אתה צריך סיבות, אז הנה כמה מהן:

1. תקציב נמוך וציפיות גבוהות.
כולנו מכירים את הלקוח שמצפה להרוויח מליוני שקלים עם תקציב קידום של 700 שקלים בחודש.
הם גם תובעניים במיוחד.
הם רוצים שתשקיע כל דקה מזמנך היקר והמצומם בהם, וזה למרות שהם משלמים לך הכי פחות.
ולכן הגיע הזמן להפסיק עם זה. הזמן שלך יקר מדי.
שאלות שאתה צריך לשאול את עצמך לפני שאתה מפטר את אותו לקוח:
 * האם אני מפסיד לקוחות גדולים יותר כי אני מבזבז הרבה יותר זמן עם הלקוח הזה?
 * האם זה שווה את המחיר פר שעה ללקוח הזה?

2. תשלומים מתקבלים באיחור.
תזרים מזומנים שלילי יכול להרוג עסק צעיר או קטן.
זה אומר שאתה משלם על הוצאות לפני שקיבלת הכנסות.
אם הלקוח שלך לקידום האתר שלו תמיד מאחר בתשלומים זה יוצר לך תזרים מזומנים שלילי ויוצר מתח שלילי כי זה מונע ממך לשלם על מה שאתה אמור וחייב לשלם כמו משכורות לעובדים או תשלומים לספקים...
מה אתה יכול לעשות לפני שאתה מפטר את הלקוח?
 * להוסיף קנס על תשלומים מאוחרים או נדחים.
 * הפסקת עבודה עד שכל התשלומים מועברים.
 * לגבות תשלומים קבועים בכרטיסי אשראי או בהוראות קבע.

3. לא מוכנים לספק מידע או לעזור בקידום.
הלקוחות שלך מכירים את העסק שלהם כי טוב.
חלק קריטי מקידום העסק של הלקוח זה מידע אינפורמטיבי לשיווק.
הם חייבים לספק לך מידע פנימי שיסייע לך עם התוכן.
היום, קידום אתרים, בהגדרה דורש שיתוף פעולה של הלקוח.
אם הם לא מעוניינים לספק לך, זו סיבה מספיק טובה לפטר את הלקוח שלך.

4. הלקוח אובססיבי לטרפיק (תנועת גולשים)
מכל מיני סיבות - הלקוח שלך "מקובע" על טרפיק.
למרות שהסברת להם פעם אחרי פעם, שתנועת גולשים (למרות חשיבותה-) יש עוד כמה פרמטרים שצריך לשקלל ולבדוק אותם.
אבל הם לא מקשיבים...
ולפעמים למרות שתנועת הגולשים לא עלתה, אבל הרווח דווקא כן, והם עדיין בשלהם...
הם לא מבינים או מעריכים את העבודה שאתה משקיע באתר שלהם...
הגיע הזמן לפטר אותם.
לקוחות חייבים להבין שתנועת גולשים- טרפיק הוא לא הפרמטר החשוב ביותר או המדד החשוב ביותר להצלחה.

5. "יותר מדי שפים במטבח"...
אחד הנושאים הכי מתסכלים בקידום אתרים הוא עבודה עם לקוח שיש לו יותר מדי יועצים. ("יותר מדי שפים במטבח")...
לכל אחד יש דעה משל עצמו.
יועץ IT, יועץ שיווקי, יועץ גרפי, אפילו לאשתו של הבוס ולילדים שלו יש דיעה מה צריך לעשות ומה לא.
אבל נחשו מה? דווקא אותך שכרו לעבודה הזו.
אתה לא צריך להגיב לכל עדכון או אסטרטגית קידום חדשה שיוצאת לאוויר העולם בכל 5 דקות...
אתה צריך להוביל את כל המהלכים בטח אם הם מתווכחים ביניהם....

סיכום:
אל תשכחו שמכירות לא תמיד מביאות לרווח.
בזבוז 50 שעות עבודה ללקוח שמשלם לך 700 שקלים - לא משתלמים לך.
הם מונעים ממך להגיע ללקוחות הגדולים באמת.
ולכן חשוב טוב לגבי כל לקוח אם הוא מתאים לך או לא.
אם לא - זה הזמן אולי להחליט ולפטר לקוחות שאינם מתאימים לך או לעסק שלך.


אין תגובות: